Congres Alliantie Zeecontainervervoerders

Persuitnodiging

Aan de redactie

Congres Alliantie Zeecontainervervoerders over gezamenlijke aanpak overbelading

Op zaterdag 31 maart houdt de Alliantie Zeecontainervervoerders zijn jaarcongres. Met als thema 'Lussen en (as)lasten in het containerwegvervoer' staat deze bijeenkomst geheel in het teken van overbelading. Met name aslastoverschrijding is een probleem waar veel vervoerders tegenaan lopen. De overheid heeft de controle op overbelading de afgelopen jaren aanzienlijk verscherpt. Maar het probleem is dat vervoerders meestal niet aanwezig zijn bij het laden van de container. Ze moeten er dus op kunnen vertrouwen dat de belading goed is geschiedt. Daarom is het volgens de Alliantie van belang om duidelijke afspraken te maken in de containerlogistiek, dus tussen opdrachtgever en transportondernemer. Tijdens het congres worden de eerste resultaten bekend gemaakt van een onderzoek door de Rijksverkeersinspectie (RVI) op de ECT Delta Terminal.

Voor het congres zijn uiteraard leden van de Alliantie uitgenodigd, maar ook vertegenwoordigers van andere vervoersorganisaties, het Rotterdamse bedrijfsleven en vertegenwoordigers van de overheid. Inmiddels hebben zich al ruim 200 mensen aangemeld.

Het congres heeft plaats op: zaterdag 31 maart
Delta Hotel
Maasboulevard 15 Vlaardingen Aanvang: 15 uur

U bent van harte uitgenodigd om bij het jaarcongres aanwezig te zijn.

Bijlage: Programma

Voor nadere informatie kunt u bellen met het secretariaat van de Alliantie Zeecontainervervoerders, dat is gevestigd in het regiokantoor van Transport en Logistiek Nederland in Rotterdam, 010-4950877 en vragen naar Paul Dijkshoorn.

CONGRES
ALLIANTIE ZEECONTAINERVERVOERDERS
Delta Hotel - Vlaardingen, 31 maart 2001

"LUSSEN EN (AS)LASTEN IN HET CONTAINERWEGVERVOER"

15.00 uur Aanvang Congres "Lussen en (as)lasten in het containerwegvervoer" Inleiding door de heer ir. C. de Waard, hoofd afdeling Wegvervoer van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat 15.30 uur Start paneldiscussie o.l.v. Pieter Kuipers Deelnemers aan de paneldiscussie:

-M. Heerma, projectleider Overbelading, Ministerie V&W.
-H.H.J. Harmeijer, officier van Justitie, hoofd Landelijk Expertise Centrum Vervoer.
-L.R.M. Brugman, inspecteur afdeling Goederenvervoer Weg bij de Rijksverkeersinspectie (RVI), sector handhaving
-A. G.H. Smit, beleidsmedewerker voertuigtechniek bij Transport en Logistiek Nederland 16.30 uurLudieke afsluiting congres
16.45 uurHapje en drankje
17.30 uurEinde Bijeenkomst