Politiebericht Limburg-Zuid districten Heerlen en Kerkrade

Datum nieuwsfeit: 01-04-2001

Politiebericht Limburg-Zuid: Maastricht 1-04-2001
Persberichten districten Heerlen en Kerkrade (JvK)

Heerlen, straatroof
Een 28-jarige man uit De Haag is zondagmorgen omstreeks 03.00 uur op de promenade in Heerlen door drie onbekende mannen onder bedreiging met een mes beroofd van achthonderd gulden. Het slachtoffer zat op een bankje toen de drie hem vastpakten en hem een mes voorhielden. Het slachtoffer deed vervolgens aangifte bij de politie.

Een 20-jarige inwoner van Heerlen liep zondag 1 april 2001 omstreeks 04.00 uur over de Gringelstraat toen hij vanachteren werd vastgegrepen en hem een mes op de keel werd gezet door een onbekende overvaller. Deze zag kans om het slachtoffer op die manier enkele tientjes afhandig te maken.

Brunssum, hennepplantage
De politie van Brunssum heeft zaterdagmiddag in een leegstaand bedrijf aan de Rumpenerstraat twee hennepplantages van elk 300 oogstrijpe planten ontmanteld. De politie kwam een en ander op het spoor na herhaalde klachten over een rare geur. De planten werden vernietigd en de technische installatie werd in beslag genomen. Tegen de 23-jaige bewoner van het pand is proces-verbaal opgemaakt.

Hoensbroek, wapenbezit
De politie van Hoensbroek heeft zaterdagmiddag omstreeks 17.10 uur op de Julianastraat in Hoensbroek twee mannen aangehouden voor bedreiging en het voorhanden hebben van een vuurwapen. Het tweetal had samen met nog een andere man kort tevoren een 25-jarige inwoner van Heerlen bedreigd met het wapen om vervolgens weg te rijden in een personenauto. Dit voertuig met nog slechts twee inzittenden werd in de Julianastraat aangetroffen. De twee verdachte, 20 en 30 jaar oud en woonachtig in Heerlen, werden ingesloten in het politiebureau. Naar de derde verdachte wordt een onderzoek ingesteld.

Brunssum, auto over de kop
Door nog onbekende oorzaak verloor zaterdagmiddag omstreeks 13.30 uur een 35-jarige automobiliste uit Heerlen op de Schinvelderstraat de macht over het stuur van haar auto en sloeg enkele malen over de kop. Daarbij raakte de vrouw gewond en moest per ambulance worden overgebracht naar het ziekenhuis in heerlen. De auto raakte zwaar beschadigd en zal verder worden onderzocht door de politie.

Kerkrade, inbraak
In de loop van zaterdagmiddag c.q. avond werd ingebrokenn in een woning aan Daslook. Een raam werd geforceerd om binnen te komen.De hele woning werd doorzocht. Uit de woning verdween een televisie en enkele geluidsboxen.

Een insluiper sloeg zaterdagmorgen omstreeks 10.00 uur zijn slag in een woning aan de Beukenbosweg door via de niet afgesloten serre binne te sluipen. Uit een kast in de woonkamer verdween een beurs met inhoud.