Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

1e Persbericht van zondag 1 april

Berichten uit de regio

Eindhoven: Mishandeling na woordenwisseling
Zaterdagmiddag zijn op de op de Jeroen Boschlaan een 24-jarige Eindhovense en haar 26-jarige man door een tot nu toe onbekende automobilist mishandeld. Het echtpaar wilde, bij groen licht, met een kinderwagen, met daarin een 6 weken oude baby, de Jeroen Boschlaan oversteken. Plotseling kwam uit de Hobbemastraat een personenauto met gierende banden. De vrouw kon nog net haar kinderwagen terug trekken anders was de auto er tegenaan gereden. Toen de 26-jarige man de bestuurder nariep stopte deze en stapte uit waarbij hij het slachtoffer een knietje in de buik gaf. Toen de vrouw daarop reageerde sloeg hij haar tegen haar borst en schopte haar tegen haar been. Hierna sloeg hij de man in et gezicht. Toen de vrouw vervolgens de nummers van het kenteken begon op te noemen bedreigde hij de man met de dood. De politie is in het bezit van het kenteken en het signalement en stelt een nader onderzoek in.

Oirschot: Aanrijding met zwaar gewonde
Vrijdagmiddag omstreeks 12.05 uur is een 13-jarige inwoonster van Best bij een aanrijding met een fietser ernstig gewond geraakt. Het slachtoffer fietste met een aantal klasgenootjes over het fietspad langs de Bestseweg toen er een vanuit tegengestelde richting op hetzelfde fietspad een man kwam aangereden. De meisjes gingen opzij om de man door te laten doch het slachtoffer raakte met haar stuur het stuur van de tegenligger en kwam te vallen. Een te hulp geschoten automobiliste heeft eerste hulp verleend en de ambulance gebeld. Het slachtoffer is met een schedelbasisfractuur overgebracht naar het ziekenhuis. De man is ter plaatse gebleven tot het meisje door de ambulance is meegenomen. Doordat de melding van dit ongeval alleen bij de post ambulance vervoer is binnen gekomen werd de politie niet gewaarschuwd waardoor de identiteit van de fietser die met haar in botsing kwam niet is kunnen worden vastgesteld. De politie verzoekt, mede gezien de aard van de verwondingen, deze fietser om zich te melden op het politiebureau te Best.

Hapert: Snelheidscontrole
Op de provinciale weg is zaterdagmiddag van 13.29 uur tot 16.15 uur op snelheid gecontroleerd. Van de 2435 gecontroleerde voertuigen reden er 10 sneller dan de toegestane snelheid van 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 116 km/u.

Eindhoven: Aanhoudingen na poging autodiefstal
Zaterdagmiddag om 17.10 uur zijn op de Karel de Stoutestraat vier Eindhovenaren in de leeftijd van 13 tot en met 15 jaar aangehouden. De jongens worden ervan verdacht kort ervoor een geparkeerd staande auto te hebben willen wegnemen. Een getuige zag de verdachten het portier van de auto openbreken en waarschuwde de politie. De verdachten zijn voor onderzoek overgebracht naar het bureau. De auto is voor onderzoek veilig gesteld.

Helmond: Aanhouding na winkeldiefstal
Op de Jan Tooropstraat is zaterdagmiddag om 17.15 uur een 32-jarige Helmonder aangehouden. De man wordt ervan verdacht de bedrijfsleider van en bedrijf aan de Dierdonklaan te hebben bedreigd. Het slachtoffer wilde een vrouw die zonder betalen de winkel had verlaten controleren. Hierop stapte de verdachte uit een auto en bedreigde het slachtoffer die het bedrijf invluchtte en de politie belde. De verdachte is met de vrouw en haar kinderwagen in de auto gestapt en vertrokken. Bij de aanhouding werden in de auto van de verdachte diverse levensmiddelen aangetroffen. Deze zijn inbeslaggenomen. De verdachte is ingesloten en inverzekering gesteld.

Eindhoven: Onder invloed
Zaterdagavond om 21.15 uur is op de A2 een 59-jarige inwoner van Zevenaar aangehouden. De man bestuurder zijn personenauto terwijl hij onder invloed was. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 1.35 promille aan. De man kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 6 uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Eindhoven: Aanhoudingen bij het voetbal
Zaterdagavond zijn bij de wedstrijd PSV Twente 3 PSV supporters aangehouden ter zake belediging, het voorhanden hebben van traangas en overtreding van het stadion verbod. Rondom het stadion zijn 3 autos getakeld voor hinderlijk parkeren en werden er ruim 100 processen-verbaal uitgeschreven voor het fout parkeren.

Voor tijdens en na deze wedstrijd heeft een speciaal geformeerd rechercheteam in totaal 14 PSV - supporters aangehouden. Zij worden ervan verdacht tijdens de wedstrijd PSV Kaiserslautern verantwoordelijk te zijn geweest voor de ongeregeldheden in en rondom het stadion. Allen zijn inverzekering gesteld ter zake openlijke geweldpleging. Zij zullen komende week waarschijnlijk worden voorgeleid aan de Officier van Justitie te s-Hertogenbosch. Er zullen komende weken nog meer aanhoudingen volgen. De politie beschikt, rondom die wedstrijd, over goed beeldmateriaal en de identiteit van meerdere geweldplegers. Supporters die verwachten dat de politie hen komende weken aan zal houden, kunnen zich melden bij het onderzoeksteam, dat is gevestigd in het hoofdbureau van politie te Eindhoven.

Eindhoven: Aanhouding na belediging
Zaterdagavond om 19.40 uur is op de Mathildelaan een 24-jarige inwoner van Best aangehouden. De man vond het nodig om enkele agenten, door middel van onwelvoeglijke taal, te beledigen. De verdachte is voor onderzoek ingesloten en na verhoor in vrijheid gesteld.

Gemert: Aanrijding met gewonde
Een 18-jarige vrouw uit Handel is zondagmorgen omstreeks 00.05 uur, op de Handelseweg, bij een aanrijding met een taxibusje gewond geraakt aan haar been. Het slachtoffer fietste over het fietspad richting Handel en kreeg geen voorrang van een linksafslaand taxibusje. Het slachtoffer is overgebracht naar het ziekenhuis.