Politiebericht Brabant-Noord district Aa & Dommel

Datum nieuwsfeit: 01-04-2001

Politiebericht Brabant-Noord: Boxtel 1-04-2001 Persbericht district Aa & Dommel

DRONKEN AUTOMOBILIST

In de nacht van vrijdag op zaterdag is in de Hoofdstraat in Schijndel een 23-jarige St.Oedenrodenaar betrapt op het rijden onder invloed. De politie zag de man rijden en door zijn opvallend rijgedrag werd hij gevolgd. De man negeerde vervolgens de stoptekens en reed op de Aloyiusiusstraat een plantsoen in. Hier haalde politie de man uit de auto. Hij kreeg een rijverbod van 10 uur, zijn rijbewijs werd ingenomen.

VECHTPARTIJ

Op de Markt in Schijndel was in de nacht van vrijdag op zaterdag een vechtpartij tussen twee groepen jongeren. Er zijn 3 jongeren (22, 20 en 24 jaar) uit Boxtel aangehouden. De ruzie begon in een cafe, die later buiten werd voortgezet. De drie jongeren zijn inverzekering gesteld. Een 18-jarige jongen uit Sint-Michielsgestel deed zondag aangifte bij de politie. Hij liep bij de veschtpartij een gebroken neus op. Ook meerdere personen deden aangifte van mishandeling. De politie heeft de zaak verder in onderzoek en sluit meerdere aanhoudingen niet. Eventuele getuigen kunnen bellen met de politie in Schijndel, tel: 0900-8844.

ONGEVALLEN LETSEL

Op de Markt in Schijndel is zaterdagochtend een 78-jarige Schijndelse met haar fiets tegen en openslaand portier van een auto gereden. De vrouw kwam ten val en is met een gebroken sleutelbeen overgebracht naar het ziekenhuis in Den Bosch. Zaterdagavond raakte op de Lieshoutseweg in Nijnsel een auto in de sloot. De bestuurder, een 77-jarige man uit Den Bosch, kon zelf uit de auto komen, zijn evenoude echtgenote niet. Daarom kwam de brandweer ter plaatse om het dak van de auto te verwijderen. De vrouw is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Den Bosch.

SNELKRAAK

In een supermarkt aan de Sint Lambertusstraat in Cromvoirt is vannacht een snelkraak geweest. Men heeft een nog onbekende hoeveelheid rookwaren weggenomen. In Helvoirt in een bedrijf aan de Nieuwkuijkseweg heeft men vannacht geld uit een kassa en uit portemonnees weggenomen, het gaat om een bedrag van honderden guldens. De ruit van een roldeur was geforceerd.