Politie Utrecht: Illegale houseparty beeindigd

Datum nieuwsfeit: 01-04-2001

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 1-04-2001

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad, 10.30 uur
Politie maakt einde aan illegale houseparty

UTRECHT Zaterdagnacht werd door verschillende mensen naar de politie gebeld dat er op de Mesonweg sprake was van geluidsoverlast. Omstreeks half één trof de politie in een voormalig staalbedrijf aan de Mesonweg een illegale houseparty aan.

De organisatoren kwamen meteen naar buiten en verklaarden aan de agenten dat zij het pand hadden gekraakt en nu een verjaardag van één van de krakers aan het vieren waren. In het pand waren ongeveer 150 feestgangers aanwezig. De agenten maakten de organisatie duidelijk dat voor een houseparty een vergunning nodig was.

De organisatie wilde de party niet stoppen en verklaarden dat zij het op een confrontatie wilde aan laten komen als de politie de party zou stopzetten. Gezien het aantal bezoekers en de sfeer werd door de politie besloten meerdere eenheden ter plaatse te roepen. Uiteindelijk kwamen ongeveer 40 politieagenten ter plaatse en werd de houseparty zonder enig geweld beëindigd.

Voor de tweede maal rijden onder invloed

UTRECHT Tijdens de surveillance zag de politie een automobilist rijden waarvan het vermoeden bestond dat hij gedronken had. De 38-jarige bestuurder uit Utrecht werd op de Smijerslaan aan de kant gezet.

De agenten herkenden de man van een eerdere controle waarbij hij ook onder invloed had gereden. Uit een eerste blaastest bleek het vermoeden juist. De 38-jarige Utrechter werd aangehouden en voor een ademanalyse overgebracht naar het bureau.

De Utrechter bleek een alcoholpromillage van 1,85 in zijn bloed te hebben. Het rijbewijs was inmiddels twee weken eerder al ingevorderd. Toen werd de man met 1,55 promille in zijn bloed achter het stuur aangehouden.

Getuigen oproep brandstichting

UTRECHT Op vrijdag 30 maart ontstond er brand in een flatwoning op de zevende verdieping aan de St. Eustatiusdreef. In totaal raakten drie woningen nagenoeg onbewoonbaar. De technische recherche van de politie heeft op zaterdag een onderzoek ingesteld.

Uit het onderzoek werd duidelijk dat de brand was ontstaan in een hoop grofvuil. Tevens is vast komen te staan dat de brand is aangestoken. De politie van het district Utrecht noord is op zoek naar getuigen. Heeft u informatie, belt u dan met 0900 88 44.

Twee aanhoudingen na mishandeling

UTRECHT Zaterdagnacht werd een 24-jarige man uit Amsterdam mishandeld door twee mannen. Omstreeks half zes kreeg de Amsterdammer zonder enige aanleiding klappen van twee mannen die vervolgens wegliepen in de richting van de Lange Viestraat.

De inmiddels gearriveerde agenten zochten aan de hand van het opgegeven signalement in de buurt naar de verdachten. Op het Vredenburg trof de politie één van de verdachten aan. Bij het zien van de politie zette de man het op een lopen in de richting van Achter Clarenburg. Na een korte achtervolging werd de 24-jarige man uit Maarssenbroek op de Lange Elisabethstraat aangehouden.

Even later werd ook de tweede verdachte gesignaleerd op het Vredenburg. Ook deze man werd aangehouden. Het betrof een 23-jarige man uit Maarssen. Het slachtoffer herkende beide verdachten voor 100 %.

Aanrijding onder invloed
UTRECHT In de nacht van zaterdag op zondag kreeg de politie een melding van een aanrijding op de Waterlinieweg. Omstreeks kwart over vijf trof de politie een 37-jarige bestuurder uit Utrecht naast zijn geheel vernielde auto aan.

De auto stond aan het begin van de afrit naar het Stadion tegen de vangrail aan. Onderdelen van de auto lagen echter tot aan het einde van het viaduct over de Koningslaan verspreid. De 37-jarige Utrechter rook naar alcohol en moest een blaastest afleggen. Hieruit bleek dat hij gedronken had.

Op het bureau werd duidelijk dat hij 1,4 promille alcohol in zijn bloed had. Met een rijontzegging van zes uur en een boete van 900,= werd hij naar huis gestuurd. De auto, die total loss was, werd weggesleept door een takelbedrijf.