Bacardi-Martini verzorgt marketing en distributie Osborne

Datum nieuwsfeit: 01-04-2001

Osborne naar Bacardi-Martini Nederland

'Bacardi-Martini verzorgt marketing en distributie van Osborne'

Gouda, 14 maart 2001- Bacardi-Martini Nederland N.V., o.a. marktleider met de merken Bacardi rum, Martini vermouth, Bacardi Breezer en Offley port gaat per 1 april aanstaande de marketing en distributie van Osborne Benelux verzorgen. Osborne is in Nederland marktleider voor sherry binnen het A-merk segment. Osborne Benelux is onderdeel van het Spaanse familiebedrijf Osborne International.

Bacardi-Martini Nederland N.V., het sterkst groeiende premium wines & spirits bedrijf van Nederland, neemt de marketing- en distributie activiteiten van het totale Osborne assortiment over. Osborne blijft onderdeel van het Spaanse familiebedrijf. Osborne brengt in Nederland de merken Osborne sherry, Osborne port, Osborne brandy en Montecillo Rioja wijnen op de markt.

Door de distributie en marketingactiviteiten van Osborne toe te voegen kan Bacardi-Martini Nederland N.V. haar jarenlange expertise in het zogenaamde 'P.S.V. segment' (port, sherry en vermouth) nog beter invulling gaan geven, waardoor de toegevoegde waarde voor haar handelspartners verder zal stijgen. De werkzaamheden ten behoeve van Osborne zullen 7,5 % van de totale activiteiten van Bacardi-Martini Nederland in beslag nemen.

Een logische stap voorwaarts
"Wij zijn blij met deze stap, die onze expertise in de aperitievenmarkt verder versterkt" aldus Mark de Witte, Algemeen Directeur van Bacardi-Martini Nederland N.V. "Osborne past perfect bij Bacardi-Martini, dat in Nederland met haar merk Martini al bijna 50 jaar ervaring heeft in de aperitievenmarkt. Bacardi-Martini heeft in de afgelopen jaren bewezen succesvol merken te kunnen bouwen (o.a. Bacardi, Bacardi Breezer, Fiero en Bacardi Limón) en wil haar ervaring graag aanwenden om de marktpositie van Osborne verder te versterken ".

Succesvolle samenwerking
Osborne Benelux Directeur, P.J. Tetteroo ziet met veel vertrouwen een verdere groei van het merk Osborne middels de samenwerking met Bacardi-Martini Nederland N.V. tegemoet. "De keuze voor Bacardi-Martini lag voor de hand; het bedrijf heeft immers ruime ervaring in de aperitievenmarkt en heeft aangetoond marktvergroting voor haar handelspartners te kunnen realiseren".

De overgang van de distributie van Bols Royal Distilleries naar Bacardi-Martini Nederland N.V. vloeit voort uit verdere integratie tendensen binnen de internationale drankenindustrie, waarbij Osborne International voor haar distributie in Noord-Europa meer met Bacardi-Martini zal gaan samenwerken.

Osborne
In 1772 richtte Tomás Osborne het familiebedrijf Bodega Osborne in de Spaanse havenstad El Puerto de Sante Maria op. Osborne is inmiddels uitgegroeid tot de belangrijkste drankenproducent van Spanje en één van de bekendste namen in de drankenwereld geworden. Het merk Osborne wordt met name verbonden met het uitgebreide sherry en brandy assortiment, maar sinds 1967 is Osborne ook een actieve speler op het gebied van port.

Bacardi-Nederland N.V.
In 2000 was Bacardi-Martini Nederland NV met 35% omzetgroei het sterkst groeiende premium wines & spirits bedrijf van Nederland. Bekende andere merken van Bacardi-Martini Nederland N.V. zijn onder meer Bacardi, Bacardi Breezer, Bacardi Limón, Martini, Offley port en Fiero. Bacardi-Martini Nederland N.V. is een volle dochter van multinational Bacardi-Martini en maakt onderdeel uit van een Europese structuur. Ze opereert vanuit haar kantoor in Gouda waar ruim 60 personen werkzaam zijn, voornamelijk in marketing en verkoop.

Bacardi-Martini; een multinational met 'spirit'.
In 1992 heeft familiebedrijf Bacardi Limited - opgericht in Cuba in 1862 - Martini & Rossi - opgericht in Italië in 1863 - overgenomen. Sindsdien heeft het bedrijf een sterke groei doorgemaakt. Bacardi Martini speelt samen met concurrenten Diageo, Allied Domecq en Pernod Ricard een belangrijke rol op de internationale markt voor alcoholhoudende dranken.

Naast rum (Bacardi) en vermouth (Martini) beschikt Bacardi-Martini over een ruim marktaandeel in producten als whisky, likeuren, port, mousserende wijnen en fresh alcohol. Met de aankopen van de merken Bombay gin en Dewar's Whisky in 1998 heeft Bacardi-Martini haar internationale positie nog verder verstevigd.

Voor meer informatie / niet ter publicatie:
Voor meer informatie m.b.t. dit persbericht kunt u contact opnemen met: Weber Shandwick Worldwide
Cleo Brun
(Cbrun@webershandwick.com)