Nieuwe release van WRQ Reflection op de markt

Datum nieuwsfeit: 02-04-2001

WRQ Reflection evolueert om nieuwe technologieën te kunnen benutten

Nieuwe release gebruikt XML voor verbeterde communicatie tussen Windows desktop PC's en hostsystemen

Den Haag, 2 april 2001 - De bèta release van WRQ Reflection 9.0 is vanaf heden beschikbaar. Met deze nieuwe release kunnen IT-managers eenvoudig migreren van oudere terminalemulatie- en PC/UNIX-integratieoplossingen. Daartoe bevat dit nieuwe product aanpasbare installatietools waarmee de implementatie zo in te richten is dat de kosten worden teruggebracht en het netwerkverkeer wordt verminderd. De release omvat tevens Linux console emulatiesupport voor klanten die zijn aangesloten op Linux-systemen.

"We gebruiken WRQ Reflection al vele jaren als het voornaamste hulpmiddel om toegang te krijgen tot de Compaq VAX/OpenVMS-systemen waarop onze administratieve databases, studentengegevens en transcripties zich bevinden," zegt Bob Dietel van de Meadowdale High School. "Reflection maakt deze verbindingen helemaal transparant. Ik ben met name tevreden over de snelheid en het gemak waarmee we Reflection 9.0 kunnen installeren en configureren, zelfs op een gloednieuwe PC die niet eerder als VAX-terminal heeft gefungeerd.

IT managers verwachten inmiddels dat de op Windows gebaseerde Reflection-producten de standaarden volgen om een exacte emulatie en weergave te garanderen van applicaties op hostsystemen, waaronder IBM, HP, UNIX, Linux, Unisys en OpenVMS. Dezelfde IT-managers staan voor de uitdaging om hun huidige hulpbronnen uit te breiden. WRQ levert oplossingen waarmee de IT-staf eenvoudig de verbindingen met hostsystemen kan configureren en automatiseren, rapporten kan genereren en gebruikers toegang kan bieden tot de informatie die zij nodig hebben om hun werk te doen. Reflection-producten bevatten Microsoft Visual Basic for Applications (VBA) waarmee onder meer login scripts, rapporten op maat en geautomatiseerde hostverbindingen zijn te realiseren.

"WRQ werd twintig jaar geleden opgericht met één doel voor ogen: het leveren van bedrijfkritische gegevens aan de mensen die ze nodig hebben. Dit was indertijd een recht-toe-recht-aan proces: koppel één persoon aan één mainframe," zegt Doug Walker, CEO van WRQ. "Nu is dit proces veel complexer. Organisaties moeten duizenden mensen koppelen aan allerlei verschillende hostsystemen via allerlei complexe softwarelagen en applicaties. Reflection is altijd een essentieel hulpmiddel geweest om deze connectie te leveren en zal dat ook blijven. De upgrades en de nieuwe mogelijkheden van Reflection 9.0 laten zien dat we blijven inspelen op de behoeften van onze klanten en van de markt voor host access."

XML voor verbeterde communicatie
Binnen de IT-industrie wordt XML nu breed ondersteund als de de facto standaard voor het beschrijven en het uitwisselen van data tussen applicaties. De nieuwe release van Reflection bevat een utility voor het in XML vastleggen van configuratie-informatie en data voor gebruik in Windows-applicaties die XML ondersteunen.

"Een van de meest interessante nieuwe mogelijkheden van Reflection 9.0 is dat gebruikers data van de HP e3000 kunnen vastleggen en in XML-formaat kunnen overbrengen naar hun Windows-desktop voor gebruik met andere XML-applicaties," zegt Kriss Rant, HP e3000 Alliance manager. "WRQ blijft de producten verder ontwikkelen, zodat klanten de nieuwste technologieën kunnen gebruiken."

Kosten van toegang tot hostapplicaties in de hand houden De evolutie van WRQ Reflection-oplossingen zorgt er voor dat klanten toegang hebben tot nieuwe ontwikkelingen op de desktop, zoals Windows 2000 en XML-applicaties. Bij de officiële lancering van Reflection 9.0 later dit jaar zal dit product met succes de rigoureuze tests hebben doorstaan om Microsoft's 'Certified for Windows 2000'-logo te mogen voeren. Dit verzekert de klant de gebruiksmogelijkheid van, onder meer, Active Directory waarmee IT-personeel op eenvoudige manier netwerkgebruikers kunnen toevoegen en configureren, alsmede de Microsoft Windows Installer (MSI) om Reflection-producten eenvoudig en snel te installeren.

Verkrijgbaarheid van Reflection 9.0
Reflection-klanten met een onderhoudscontract zullen Reflection 9.0 automatisch ontvangen wanneer de nieuwe versie op de markt komt. De definitieve release van Reflection 9.0 wordt verwacht in het derde kwartaal van dit jaar.

Vanaf juni raadt WRQ klanten die behoefte hebben aan webgebaseerde terminalemulatie aan om Reflection for the Web 4.5 te overwegen. Refelction for the Web kan de kosten van toegang tot hostapplicaties nog verder verlagen. Deze release van Reflection for the Web zal geïntegreerde ftp-support bieden, waardoor bestanden kunnen worden uitgewisseld tussen alle ondersteunde platforms. Tevens zal de emulatie IBM mainframes (3270) en HP-systemen verbeterd zijn.

Over WRQ
WRQ INC. stelt zich ten doel klanten door middel van innovatieve technologie te helpen met het oplossen van de moeilijkste vraagstukken op het gebied van toegang tot informatie en integratie van bedrijfsprocessen. De Reflection emulatiesoftware en Verastream integratie-technologie helpt klanten hun bedrijfsvoering af te stemmen op de volgende economie. De oplossingen van WRQ ondervinden brede erkenning vanwege de hoge kwaliteit, de uitgebreide functionaliteit en de uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding Met deze oplossingen werken wereldwijd circa 8 miljoen personen. Van alle Fortune 500-bedrijven behoort meer dan de helft tot de klantenkring. WRQ bestaat inmiddels twintig jaar, heeft vestigingen over de hele wereld en distribueert haar producten in meer dan vijftig landen via een wereldwijd distributienetwerk. Het hoofdkantoor staat in Seattle, de Verenigde Staten. Het Europese hoofdkantoor is sinds 1989 gevestigd in Den Haag. Sinds februari 2000 beschikt WRQ ook over een tweede Nederlandse vestiging in Bilthoven.

Voor meer informatie
WRQ, Vanessa Bakker, tel. + 31 (0)70 - 375 11 00 of email (vanessab@eu.wrq.com) of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., Robert de Moll, tel. + 31 (0)23 - 562 82 08 of email (robertdm@monogram.nl). WRQ is te bereiken op het Web: www.wrq.com

NOOT: WRQ en de producten van WRQ zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van WRQ. Alle andere in dit bericht genoemde handelsmerken, product- en bedrijfsnamen zijn uitsluitend ter identificatie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.