Akkoord CAO Metaal & Techniek

Datum nieuwsfeit: 02-04-2001
FNV

Akkoord CAO Metaal & Techniek
Regio Noord - (groningen@fnv.nl)

Na dagenlange onderhandelingen is hedenochtend een akkoord bereikt over de nieuwe CAO voor de Metaal en Technische bedrijfstakken. De belangrijkste uitkomst is een contract voor 25 maanden met een blijvende loonsverhoging van 8%. De stakende werknemers van GTI en garagebedrijven in Noord-Nederland krijgen op de landelijke bijeenkomst in Bunnik het akkoord voorgelegd. Hedenavond vergaderen de overige stakers in Groningen en Assen over het bereikte akkoord.

Resultaat onderhandelingen
Er is weer onderhandeld van 18.00 uur zondag tot en met vanmorgen 9.45 uur. De uitkomst is een contract van 25 maanden met totaal aan blijvende loonsverhoging 8% en aan uitkeringen ineens twee maal 275 (f 605,00) en voor de jeugd 2 maal 50 extra (f 110,00). Verder zijn er afspraken over het beperken van extreme werktijden, het beperken van de overwerk verplichting, consignatie en vakscholing.

Beoordeling akkoord
De stakers bij GTI en bij garagebedrijven in Noord-Nederland, die naar de landelijke bijeenkomst in Bunnik zijn gegaan, krijgen daar het akkoord voorgelegd door de vakbondsonderhandelaars. Vanavond vergaderen de overige stakers in Groningen, Groningenhal van de Veemarkthallen en in Assen, de Smelt over het bereikte akkoord.

Nadere informatie
A.P. van Dijk, bestuurder Metaal & Techniek FNV Bondgenoten mobiel: 06-51405565,
kantoor: 050-3631167,
(annedijk@bg.fnv.nl) (E-mail)

www.bondgenoten.fnv.nl/start/fbg/frames/metatech_caonieuws.htm (Zie hier het laatste landelijke nieuws over de CAO Metaal &Techniek)

Meer nieuws? Ga naar www.fnv.nl/noord.