Ilse media past directie aan

Datum nieuwsfeit: 02-04-2001

Eindhoven, 26 maart 2001

ilse media past directie aan

De directie en de raad van commissarissen van ilse media hebben gezamenlijk besloten de directie van het bedrijf aan te passen. Oprichter en huidige CEO Merien ten Houten treedt per 2 april af als CEO en wordt lid van de raad van commissarissen. De huidige COO Robert Ranzijn wordt benoemd tot Algemeen Directeur ilse media en wordt daarmee het enige directielid van de onderneming.

ilse media, dat in september haar vijfjarig bestaan viert, is de laatste jaren zeer sterk gegroeid. Een grote bijdrage in de ontwikkeling is de overeenkomst met VNU Tijdschriften waarbij activiteiten van VNU als Startpagina en VrouwOnline bij ilse media zijn gevoegd en VNU een meerderheidsbelang heeft verworven. "Die veranderingen zijn zeer goed voor ilse media en hebben het bedrijf in een zeer goede uitgangspositie gemanoeuvreerd. Dit betekent wel dat de functie van CEO ook erg is veranderd. Hierdoor is het moeilijk om je vanuit de directie hands-on met nieuwe ontwikkelingen bezig te houden. Maar daar ligt wel mijn liefde", verklaart Merien. "Ik ga me weer graag met die liefde bezig houden en zal zo van toegevoegde waarde voor ilse blijven. Ik ben ervan overtuigd dat Robert de juiste persoon is om ilse media verder te leiden en haar nieuwe successen te bezorgen." Merien blijft behalve als commissaris ook als adviseur bij een aantal projecten binnen ilse media verbonden.

Robert Ranzijn is sinds 1 februari 2000 lid van de directie van ilse media. Hij heeft een belangrijke rol gespeeld bij de recente groei van ilse media en de totstandkoming van de deal met VNU. "Het uitgangspunt van ilse media is zeer sterk en ik ben er absoluut zeker van dat we juist in deze tijd de kracht van ons bedrijf kunnen laten zien," aldus Robert. "Deze ontwikkeling toont de kracht van ilse media, we zijn op alle niveaus in staat te evolueren afhankelijk van de markt en de omstandigheden." Robert zet de huidige koers van ilse media door. Hij ziet het als een van zijn belangrijkste aandachtspunten om binnen de vele mogelijkheden die ilse media heeft, doelgericht te blijven. Voordat Robert in dienst trad bij ilse media was hij CFO van Nedgraphics. In die rol begeleidde hij de beursgang van dit bedrijf.

Over ilse media
ilse media is met meer dan 100 miljoen paginabezoeken per maand de grootste
internetuitgever van Nederland. Ze is bekend van de ilse website, maar ilse media
geeft onder meer ook Startpagina, de gratis e-mailsite Dolfijn, de nieuwssite
NU.nl en de vrouwensite VrouwOnline uit. Uitgever VNU heeft een meerderheidsbelang in ilse media. Alle VNU tijdschriften-websites, zoals Panorama, VT Wonen en Libelle, exploiteert ilse media. Met haar activiteiten bereikt ilse media meer dan 70% van alle Nederlandse internetgebruikers.

Noot voor redacties