Politieberichten Friesland: vernieling in Heerenveen

Datum nieuwsfeit: 02-04-2001

Politiebericht Friesland: Friesland 2-04-2001
Politieberichten van 1/4 (13.00 uur) t/m 2/4 (07.00 uur)

Heerenveen: vernielingen aan school
Van zaterdag op zondag zijn bij de openbare basisschool Ekke de Haan aan de Zegge verschillende ruiten vernield. De ruiten waren ingegooid. Door de schoolleiding is aangifte gedaan. De politie heeft de zaak in onderzoek

Leeuwarden: mishandeling
Zondag omstreeks 13.50 uur vond in de sporthal `Cambuur` aan het Cambuurplein een mishandeling plaats. Een speler van de handbalvereniging `Hellas` gaf de coach van Quick Hoogeveen een klap in het gezicht. De handballer, een 31-jarige inwoner van Leeuwarden werd aangehouden en overgebracht naar het bureau. De coach, een 50-jarige inwoner van Hoogeveen, werd met een gescheurd oor en een `blauwe` oogkas voor behandeling overgebracht naar het MCL-Zuid. De man heeft aangifte gedaan. Tijdens de wedstrijd werd een overtreding gepleegd waarbij verschillende spelers het met elkaar aan de stok kregen en de desbetreffende speler de coach sloeg. De verdachte is na verhoor en het opmaken van een proces-verbaal weer in vrijheid gesteld.

Lemmer: ongeval met trekker
Vrijdag omstreeks 17.30 uur was een 10-jarige jongen uit Lemmer met zijn jongere broertje aan het spelen in de schuur van de boerderij aan de Kooiweg. De jongen mocht de trekker een stukje verrijden. Op een geven moment is hij van de trekker gegaan en achter de trekker gaan staan. Zijn jongere broertje moet toen kans hebben gezien om de trekker in de achteruit te zetten. De jongen is vervolgens onder het achterwiel van de trekker terechtgekomen. De jongen liep een gebroken bovenbeen op en werd overgebracht naar het ziekenhuis in Sneek.

Sneek: onder invloed
Zondag omstreeks 16.15 uur werd op de Leeuwarderweg een bestuurder van een bromfiets gecontroleerd. De bestuurder, een 31-jarige inwoner van Sneek, reed zonder helm en het bleek dat hij gedronken had. Aan het bureau blies de man 355 ugl. Hij kreeg een rijverbod voor 3 uur.

Oosterwolde: geluidsoverlast
Zondag tussen 15.00 en 18.45 uur kwamen bij de politie verschillende meldingen binnen over geluidsoverlast uit een woning aan de Meuleveldweg. De bewoner, een 76-jarige inwoner van Oosterwolde, had zijn radio keihard aanstaan. De muziek was vanaf de openbare weg duidelijk hoorbaar. Tegen de bewoner is proces-verbaal opgemaakt. Hij kreeg een transactievoorstel van f 150.-

Harlingen: aanrijding met licht gewonde
Zondag omstreeks 19.00 uur vond op de Stationsweg een kop/staart aanrijding plaats tussen twee personenauto`s. Een personenauto, bestuurd door een 52-jarige inwoonster van Harlingen, werd van achteren aangereden door een personenauto, die bestuurd werd door een 53-jarige inwoner van Harlingen. Deze bestuurder en zijn 50-jarige vrouw, die bij hem in de auto zat, werden licht gewond en zijn voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis.

Hindeloopen: aanrijding licht gewonde
Zondag omstreeks 13.30 uur vond op de Dijkweg een eenzijdig ongeval plaats. De bestuurder van een motor week uit voor een kuiltje in het wegdek, remde waarschijnlijk gelijktijdig en verloor vervolgens de macht over het stuur en kwam ten val. De motorrijder, een 34-jarige inwoner van Drachten, klaagde over pijn in zijn heup en werd voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis in Sneek.

Winsum: aanrijding met gewonden
Zondag omstreeks 16.30 uur vond op de Froonackerdyk nabij de afrit naar de Westergoawei een aanrijding plaats tussen twee personenauto`s. De bestuurder van een personenauto, een 52-jarige inwoner van Ouwsterhaule, wilde vanaf de Froonackerdyk linksaf slaan de Westergoawei op. Hij zag daarbij een personenauto, die uit tegenovergestelde richting naderde over het hoofd. De bestuurder van deze auto, een 41-jarige inwoner van Sneek, kon de afslaande auto niet meer ontwijken en beide voertuigen botsten frontaal op elkaar. De inwoner van Ouwsterhaule had zijn dochter, een 23-jarige inwoonster van Ouwsterhaule, bij hem in de auto. De vrouw klaagde over pijn in haar nek en werd met de ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Heerenveen. In de andere auto zaten nog een 42-jarige vrouw (echtgenote) en twee kinderen (jongens) van 15 en 11 jaar. Zij werden met verwondingen overgebracht naar het MCL-Zuid.

Leeuwarden: inbreker aangehouden
Zondag omstreeks 22.20 uur zagen agenten, die op weg waren naar het bureau voor de nachtdienst, dat op de Archipelweg een man in de bosjes stond, die achter op zijn fiets een tv vervoerde. Gezien het tijdstip en het vervoermiddel een vreemde combinatie. De man, een 26-jarige inwoner van Leeuwarden, kon geen aannemelijke verklaring geven waar hij deze tv vandaan had. De man werd als verdachte van diefstal aangehouden en overgebracht naar het bureau. Later werd op de plaats waar de man was aangehouden ook nog een boormachine gevonden. De aangetroffen goederen zijn in beslag genomen. De verdachte is ingesloten.

Siegerswoude: eenzijdig ongeval met drank
Zondag omstreeks 23.45 uur reed een bestuurder van een personenauto op de Binnenwei tegen een aantal zwerfkeien aan, die naast de rijbaan van de weg lagen. De bestuurder liet zijn auto daar achter en ging er lopend vandoor in de richting Ureterp. De bestuurder, een 30-jarige inwoner van De Wilp (Gn) werd even later lopend aangetroffen in Ureterp. De man bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man 735 ugl. Hij kreeg een rijverbod voor 8 uur en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Drachten: onder invloed
Maandag omstreeks 01.00 uur werd op het Schar een bestuurder van een personenauto gecontroleerd. De bestuurder, een 28-jarige inwoner van Drachten, bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man 725 ugl. Hij kreeg een rijverbod voor 8 uur en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Maandag omstreeks 01.40 uur werd op de Langewyk een bestuurder van een personenauto gecontroleerd. De bestuurder, een 45-jarige inwoner van Drachten, bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man 520 ugl. Hij kreeg een rijverbod voor 5 uur.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272