Politieberichten Flevoland: gehele regio

Politiebericht Flevoland: gehele regio: 2-04-2001 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Bernadet Timmer, 06-51401952

Eenzijdig ongeval met letsel
ALMERE - Een 77-jarige automobilist uit Hilversum is vanmorgen met zijn auto in een greppel naast de Oostvaardersdijk beland. De man reed van Almere naar Lelystad toen hij door nog onbekende oorzaak van de weg raakte en aan de kant van de Oostvaardersplassen de greppel inreed. Hij kon op eigen kracht uit de auto komen en is per GGD-ambulance naar het Flevoziekenhuis overgebracht. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak. De Oostvaarderdijk is vanaf 10.30 uur ter hoogte van Almere afgezet in verband met het wegtakelen van de auto.

Overval videotheek
ALMERE - Drie onbekende personen hebben gisteravond een videotheek aan de Brink overvallen. Eén van hen bedreigde een medewerkster met een op een vuurwapen gelijkend voorwerp, terwijl een andere gewapende overvaller geld en goederen pakte. De verdachten droegen allen bivakmutsen. Ze verlieten de zaak lopend in de richting van de Stadswerf. De medewerkster, bedrijfsleider en twee getuigen bleven ongedeerd en zijn gehoord. De politie vraagt mensen die iets gezien of gehoord hebben in verband met deze zaak zich te melden aan het politiebureau of te bellen met 036-5383838.

Aanhoudingen op heterdaad
ALMERE - Twee jongens van respectievelijk 14 en 16 jaar uit Almere zijn gistermiddag op heterdaad betrapt bij een inbraak in een woning aan de Leidenstraat. Een getuige zag de verdachten naar binnen klimmen en waarschuwde de politie. De jongens zijn aangehouden op het moment dat zij weer naar buiten kwamen met de buit. Alle gestolen goederen zijn in beslag genomen en de verdachten zijn meegenomen naar het bureau voor verhoor, waarna ze zijn ingesloten.

Autodief aangehouden
ALMERE - Vanmorgen vroeg is een 26-jarige man uit Amsterdam aangehouden wegens autodiefstal. De verdachte reed over de Hogering richting Almere Buiten toen hij bij de kruising Hogering / Polderdreef ineens linksaf sloeg richting Grote Vaartweg. Hij kreeg een stopteken, maar negeerde die en reed met hoge snelheid naar de Damsluisweg, waar hij stopte en te voet vluchtte, samen met een andere inzittende. Na een korte achtervolging kon de politie de 26-jarige aanhouden. Hij is geboeid overgebracht naar het bureau voor verhoor. De politie stelt een onderzoek in naar de tweede verdachte. De auto is weggesleept.

Rijbewijs ingevorderd
LELYSTAD - Wegens snelheidsovertreding is een 26-jarige automobilist uit Wervershoof gisteravond aangehouden op de Larserdreef. De man reed de politie ter hoogte van de A6 met hoge snelheid voorbij en kreeg een stopteken. Hij reed tenminste 148 km per uur waar hij 70 km per uur mocht rijden. Zijn rijbewijs is ingevorderd en hij kreeg een proces verbaal.

Wietplantage ontdekt
ALMERE - Nadat een 30-jarige autombolist uit Almere is aangehouden voor rijden onder invloed, is hij eveneens aangehouden voor een wietplantage in zijn woning. De man werd afgelopen nacht staande gehouden bij een controle, waarbij bleek dat hij onder invloed was. Hij kreeg hiervoor een rijverbod van vijf uren, waarna de politie hem naar huis bracht zodat hij zijn rijbewijs kon tonen. In zijn woning aan de Kimwierde bleek zich een wietplantage te bevinden, waarop de man opnieuw is aangehouden en overgebracht naar het bureau.

Rijden onder invloed
ALMERE - Een 26-jarige automobilist uit Almere is gistermorgen aangehouden op de Buitenhoutsedreef in verband met rijden onder invloed. De man reed vanaf de Tussenring richting Passiebloemweg en moest naar eigen zeggen in de bocht van de Buitenhoutsedreef een tegenligger ontwijken, waarna hij in de berm belandde met zijn voertuig. De man blies 470 ug/l (1.1 promille) en kreeg een rijverbod van 4 uren en een proces verbaal. Zijn auto is weggesleept.

Er zijn geen berichten uit Noord.

4586.020401