Coca-Cola kiest voor mobiele marketing

Datum nieuwsfeit: 02-04-2001

Hilversum, 2 april 2001

Coca-Cola kiest voor Unwired Concepts
Mobiele marketing ingezet voor direct contact met consument

Coca-Cola Nederland en Unwired Concepts gaan een strategische relatie aan met betrekking tot het ontwikkelen en exploiteren van mobiele marketing concepten. Unwired Concepts gaat voor Coca-Cola meerdere mobiele marketing concepten bedenken, bouwen en bezorgen. De mobiele telefoon zal worden ingezet voor een-op-een communicatie met de consument. De eerste concepten worden al op korte termijn verwacht. Het is voor het eerst in Nederland dat een adverteerder van een dergelijke omvang ervoor kiest de mobiele telefoon in te zetten als strategisch communicatiemiddel.

De eerste concepten die Unwired Concepts voor Coca-Cola ontwikkelt, zijn met name gericht op entertainment. Het doel van de concepten is de betrokkenheid bij de Coca-Cola merken te vergroten. De concepten zijn met name gericht op jongeren, maar sluiten zeker de deelname van andere doelgroepen niet uit. Voor de acties wordt Coca-Cola aangesloten op het SMS-platform van Unwired Concepts. Via dit platform kan Coca-Cola netwerkonafhankelijk SMS-berichten versturen en ontvangen. In de toekomst kan de mobiele telefoon ook voor andere acties worden ingezet.

Steeds vaker wordt de mobiele telefoon gebruikt voor meer dan bellen alleen. SMS-en is onder jongeren extreem populair. Vorig jaar werden wereldwijd meer dan 10 miljard SMS-berichten verstuurd. Steeds meer adverteerders zien het potentieel van de mobiele telefoon als direct marketing medium in. Diverse bedrijven maken het mogelijk om SMS-berichten met daarin informatie of een commerciële boodschap te versturen vanaf een internetsite. Altijd en overal kan met de klant worden gecommuniceerd.

Tijdens het NOS Nationaal Songfestival maakte Unwired Concepts het voor het eerst op grote schaal mogelijk om tijdens de uitzending met behulp van SMS ?live? te stemmen op de beoogde winnaar. Het rendement van deze actie was groot: een derde van de publieksjury maakte van de mogelijkheid gebruik.

Over Unwired Concepts
Mobile Marketing Agency Unwired Concepts faciliteert zijn klanten bij het bereiken van hun marketingdoelgroepen met behulp van de mobiele telefoon. Unwired Concepts bedenkt, bouwt en bezorgt mobiele marketing concepten vanaf zijn eigen technisch platform. Hierbij maakt Unwired Concepts gebruik van de laatste technieken en standaarden op mobiel gebied.

Voor meer informatie:
Unwired Concepts NV