Webridge opent kantoor in Nederland

Datum nieuwsfeit: 03-04-2001

WEBRIDGE OPENT KANTOOR IN NEDERLAND

Webridge Private Exchange flexibele en snel te implementeren, veilige oplossing voor complexe business-to-business interacties

Hedel, 3 april 2001 Webridge, wereldwijd één van de grootste spelers op de markt voor private exchanges in business-to-businessomgevingen, heeft een vestiging geopend in Nederland. Vorig jaar startte Webridge zijn Europese activiteiten met een kantoor in Engeland. Vanuit het Nederlandse kantoor worden activiteiten opgezet in de Benelux, Scandinavië, Frankrijk en Duitsland. Webridge koos voor Nederland vanwege de centrale ligging en het hoge IT-kennisniveau.

Als gevolg van het succes van de eerste e-commerce-initiatieven is de vraag naar private exchange-oplossingen sterk gestegen. Organisaties willen niet alleen (ver)kopen via internet, maar ook informatie uitwisselen, (samen)werken en complexe zakelijke transacties uitvoeren in veilige, schaalbare online omgevingen. Daarbij willen ze niet alleen samenwerken en communiceren met afnemers, maar ook met bijvoorbeeld strategische partners en leveranciers. Alleen zo kunnen zij hun omzet laten groeien en nieuwe klanten werven in de digitale economie. Webridge ontwikkelde hiervoor de oplossing Webridge Private Exchange onder het motto Making eBusiness Everyone s Business . Webridge Private Exchange
Webridge Private Exchange is bedoeld voor de verkoopkant van de business-to-businessmarkt en is de eerste kant-en-klare suite internetapplicaties voor private exchanges op enterprise-niveau. De oplossing ondersteunt marketing- en salesafdelingen met onder meer functionaliteit voor samenwerking, handel, content management, personalisatie, productcatalogi en orderbeheer. Webridge Private Exchange is daarnaast schaalbaar, veilig, scherp geprijsd, eenvoudig te integreren met legacy-systemen en snel te implementeren; een gemiddeld implementatietraject duurt slechts 67 dagen. Webridge Private Exchange wordt voor elke organisatie op maat aangepast door een unieke combinatie van producten en diensten.

Webridge
Webridge heeft bijna twintig jaar ervaring met het ontwerpen en leveren van OLTP-oplossingen. Het bedrijf helpt hiermee organisaties hun processen aan te passen aan de digitale economie. Webridge heeft meer dan 150 installaties gedaan in verschillende bedrijfstakken, onder meer bij organisaties die zich bezighouden met high-tech, telecom en draadloze communicatie, financiële dienstverlening, online leren, landbouw, verpakking, gezondheidszorg en law enforcement. Klanten van Webridge zijn bijvoorbeeld Xerox, Honeywell, Deutsche Bank, NEC, Primedia Learning Systems, IronSpire, BenefitMall.com en InFocus Corporation.

Het hoofdkantoor van Webridge is gevestigd in Portland, Oregon. Daarnaast heeft het bedrijf vestigingen in Amerika en ontwikkelcentra in Londen en Tokio. Webridge werd in 1996 opgericht door de grondleggers van Sequent Computer Systems. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op http://www.webridge.com. Meer informatie voor de redactie:
Webridge Nederland
Jan Hereijgers