Schuttersveld verwerft belang in Herzog Plastic

Schuttersveld NV

SCHUTTERSVELD N.V.

PERSBERICHT

Schuttersveld verwerft belang in Herzog Plastic Handelsgesellschaft mbH (handel en distributie van kunststof halffabrikaten)

Ter versterking en uitbreiding van de marktpositie van de Vink groep (handel en distributie van kunststof halffabrikaten) in Duitsland, heeft Schuttersveld N.V. in Zeist een 30%-belang genomen in Herzog Plastic Handelsgesellschaft mbH. Herzog bedient met name de Zuid-Duitse regio, terwijl Vink haar activiteiten grotendeels geconcentreerd heeft in Midden en Noord Duitsland. De omzet van Herzog Plastic over 2000 bedroeg circa EUR 25 miljoen met 70 werknemers. Schuttersveld heeft een optie bedongen op de resterende aandelen. De overname zal positief bijdragen aan de winst per aandeel van Schuttersveld.

De transactie wordt geëffectueerd in contanten, onder het voorbehoud van goedkeuring van de Duitse mededingingsautoriteiten.

Profiel Schuttersveld
Schuttersveld N.V. vormt een groep van werkmaatschappijen verspreid in geheel Europa. De activiteiten richten zich zowel op ontwikkeling en productie van hoogwaardige componenten van kunststof en metaal (divisie "Components Manufacturing") als op handel in en distributie van kunststof halffabrikaten en van sanitair- en verwarmingsartikelen en tegels (divisie "Trade and Distribution"). Over 2000 bedroeg de omzet EUR 1,4 miljard, met ca. 8000 medewerkers. Het nettoresultaat in 2000 bedroeg EUR 26,6 miljoen. Het aandeel Schuttersveld is genoteerd aan de Euronext Amsterdam.

Zeist, 3 april 2001
De directie van Schuttersveld N.V.

Voor nadere informatie:
J.B. Wolters, tel. +31 (0)30 6997250

Zie ook onze website www.schuttersveld.nl