Tulip gaat samenwerkingsovereenkomst aan met Printercare

Datum nieuwsfeit: 03-04-2001
Bron: Tulip Computers NV
Tulip Computers NV

PERSBERICHT

TULIP GAAT SAMENWERKINGSOVEREENKOMST AAN MET PRINTERCARE OP HET GEBIED VAN ONDERHOUD EN REPARATIE

Amersfoort, 3 april 2001

Als onderdeel van het herstructureringsprogramma dat door Tulip in november 2000 werd aangekondigd, is een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Printercare Facility Services BV voor de reparatie en garantieafhandeling van Tulip apparatuur binnen de Benelux. Alle betrokken Tulip employees van de afdeling "Services & Support" zullen in dienst van Printercare treden. De overeenkomst zal per direct effectief zijn.

De herstructuringsplannen zoals door Tulip in november 2000 geannonceerd, behelsden onder meer een versnelde integratie van Tulip Computers en haar dochteronderneming 2L International en het vereenvoudigen van interne (logistieke) processen.

Als onderdeel van deze plannen heeft Tulip een samenwerkingsovereenkomst met Printercare getekend voor de reparatie en garantieafhandeling van Tulip Computer apparatuur binnen de Benelux, naast bestaande QSP's (Qualified Service Partners). Printercare zal invulling geven aan de tussen Tulip en haar relaties gesloten servicecontracten. Tulip blijft verantwoordelijk voor de correcte nakoming van de contractuele afspraken. De samenwerkingsovereenkomst treedt in werking per 4 april 2001. Voor de uitvoering van deze Service activiteiten, zullen de betrokken medewerkers van Tulip's afdeling "Services & Support" in dienst treden van Printercare. Printercare zal per 4 april 2001 een regionaal kantoor openen in 's-Hertogenbosch, om van hieruit haar service verlening aan Tulip afnemers te combineren met haar bestaande aanbod van service verlening.

Printercare is in 1996 opgericht met als doel de beste aanbieder te zijn van een totaalpakket aan service mogelijkheden op printergebied en richt zich daarbij op onderhoud en reparatie van merken met het grootste marktaandeel. Intussen is Printercare uitgegroeid tot een onderneming met 60 werknemers met vestigingen in Amsterdam en Antwerpen en de nieuw te openen vestiging in 's-Hertogenbosch. Er zijn plannen om ook in Duitsland uit te breiden. De plannen van Printercare om haar dienstenpakket uit te breiden voor Computer apparatuur sluiten naadloos aan op de plannen van Tulip om efficiency verbeteringen in alle bedrijfsprocessen door te voeren.

De integratie van Tulip Computers en 2L International verloopt inmiddels volgens plan. Beide organisaties verhuizen naar een nieuw hoofdkantoor aan de Databankweg op Industrieterrein "de Hoef" te Amersfoort, waardoor aanzienlijke kostenbesparingen gerealiseerd zullen worden. Vanuit het centrale kantoor te Amersfoort zal het marketingbeleid voor de merken Tulip Vision Line en @ction Line, Dynalink, Topline en Conceptronic voor de Europese markt bepaald worden. De nieuwe organisatie heeft eigen verkoopkantoren in Nederland, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en België en beschikt bovendien over IT-opleidingsinstituut NewLevel.nl in Hedel.

Tulip Computers (Tulip) is een internationale IT leverancier die servers, deskbound computers, notebooks en communicatieproducten integreert in totaaloplossingen voor de zakelijke IT gebruiker. De aandelen Tulip worden verhandeld op de Effectenbeurs van Amsterdam Exchanges (AEX) sinds 1984.

Neem voor meer informatie contact op met:
Tulip Computers N.V.
3800 AD Amersfoort