Ad Melkert praat met opstellers 'Veiligheid in Rotterdam'

Partij van de Arbeid

Den Haag, 2 april 2001

AD MELKERT IN GESPREK MET OPSTELLERS 'VEILIGHEID IN ROTTERDAM'

Dinsdag 3 april spreekt PvdA-fractievoorzitter Ad Melkert met de opstellers van het pamflet 'Veiligheid in Rotterdam' over de veiligheidssituatie in die stad.

De opstellers, diverse bewonersorganisaties uit Rotterdam, zullen een toelichting geven waarna in discussie wordt gegaan. Voor deze bijeenkomst is een divers gezelschap uitgenodigd zodat ingegaan kan worden op de problemen zoals die in verschillende Rotterdamse wijken spelen. Het Rotterdamse Tweede Kamerlid Peter van Heemst treedt op als gespreksleider.

De PvdA bepleit al langer dat er meer aandacht aan veiligheid moet worden besteed. Vergroting van de veiligheid is echter niet alleen een zorg voor de overheid. De PvdA vindt het Rotterdamse initiatief dan ook belangrijk vanuit het oogpunt van draagvlak voor effectieve actie.

De bijeenkomst vindt dinsdag 3 april plaats van 16.30 tot 18.00 uur in de Centrale Bibliotheek, Hoogstraat 110, te Rotterdam.

Voor meer informatie: Angela de Jong, 070 318 26 96