Sun Microsystems rondt overname HighGround Systems af

Datum nieuwsfeit: 03-04-2001

Sun Microsystems rondt overname HighGround Systems af

Amersfoort, 3 April 2001 - Sun Microsystems heeft de overname van HighGround Systems Inc. afgerond. HighGround wordt beschouwd als één van de marktleiders op het gebied van de ontwikkeling van storage resource management (SRM) oplossingen voor opslag-netwerksystemen. Met de overname breidt Sun haar bestaande productlijn voor opslag-software uit en kan het een leidende rol gaan spelen in de groeiende markt voor SRM.

De acquisitie van HighGround vond plaats via een stock-for-stock transactie. Met de afronding van deze overeenkomst wordt HighGround onderdeel van Sun's Network Storage organisatie onder leiding van Mark Canepa. De SRM-producten van HighGround zijn vanaf nu beschikbaar via Sun. De nieuwe productreeks is een aanvulling op Sun's software portfolio en ondersteunt klanten met alle denkbare tools voor het beheer van hun complexe opslagomgevingen.

Over Sun Microsystems
Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie 'The Network Is The Computer' een leidende positie veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. Met haar technologie voorziet Sun het internet van de kracht waarmee ondernemingen wereldwijd profiteren van de netwerkeconomie: "We're the dot in .com". Sun behaalde in 2000 een jaaromzet van $ 19,2 miljard en is vertegenwoordigd in meer dan 170 landen. Op sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.

Sun, het Sun-logo, Sun Microsystems, Solaris, Java en 'The Network Is The Computer' zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en onder licentie gebruikt, en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SPARC International, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Producten die het SPARC-handelsmerk dragen, zijn gebaseerd op een architectuur die ontwikkeld is door Sun Microsystems, Inc.

Voor meer informatie:

Sun Microsystems