Politiebericht Utrecht Binnensticht: niets erin, niets eruit

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 3-04-2001

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 11.15 uur
Niets erin, Niets eruit

BILTHOVEN/ZEIST Politieagenten hielden maandagmiddag in het kader van het preventieproject Niets erin, Niets eruit twee controles.

In Zeist werden op een parkeerterrein op het Hoog Kanje 38 autos gecontroleerd. 25 Autos bleken in orde en toonden geen zichtbare voorwerpen. In 12 autos lag er goed zichtbare buit. De deur van één auto bleek niet op slot te zijn.

In Bilthoven werden 64 voertuigen op de P&R-parkeerplaats bij het NS-station gecontroleerd. In 26 voertuigen lag buit in het zicht, variërend van radios tot mobiele telefoons. Tevens werd een auto aangetroffen die ruim een week gestolen was in Bilthoven.

Rijden onder invloed

DRIEBERGEN-RIJSENBERG In de nacht van maandag op dinsdag omstreeks één uur werd een 54-jarige automobilist op het Nijendal gecontroleerd op het gebruik van alcohol. De man, afkomstig uit Zeist, blies 0,95 promille. Hij kreeg een transactie van 700 gulden uitgereikt en een rijverbod van drie uur.

Te veel op
BILTHOVEN Maandagavond omstreeks elf uur werd de politie verzocht naar de Jan Steenlaan te gaan. Daar achtervolgde een personenwagen een bestelbus, waarvan de bestuurder vermoedelijk onder invloed van alcohol reed. De bestuurder werd gestopt op de Brandenburgerweg. In eerste instantie stelde de 34-jarige inwoner van Soest zich agressief op tegen de agenten toen zij hem verzochten een blaastest te doen. Uiteindelijk wilde hij meewerken en blies een F (Fail), hetgeen betekent dat hij hoogstwaarschijnlijk teveel gedronken had. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Uit de ademanalyse bleek dat de man 1,85 promille in zijn bloed had. Het rijbewijs van de man is ingenomen.

Hersenschudding na aanrijding

ZEIST Op maandagavond 2 april omstreeks kwart over zes heeft op de Slotlaan/Korte Steynlaan een ongeval plaatsgevonden. Een 23-jarige automoblist uit Zeist reed over de Slotlaan gaande in de richting van de Antonlaan. Terwijl hij het groene verkeerslicht passeerde, reed hij een 62-jarige fietser uit Zeist aan. De fietser reed vanaf het trottoir met zijn fiets de weg op en negeerde het rode verkeerslicht voor voetgangers. De fietser liep bij het ongeval een hersenschudding op en is naar het ziekenhuis overgebracht.

Aanrijding letsel

DE BILT Een 51-jarige vrachtwagenchauffeur uit Harmelen kon zijn combinatie niet snel genoeg remmen en reed daardoor maandagavond even na tien uur op de A28 tegen de personenauto die voor hem reed. Door het ongeluk raakten twee mensen gewond.

Door werkzaamheden was de linkerrijstrook afgesloten. Hierdoor ontstond een file. De auto die voor de vrachtwagencombinatie reed, remde. De vrachtwagen reed tegen deze auto, bestuurd door een 39-jarige inwoonster van Apeldoorn. Vervolgens reed deze auto tegen haar voorgangster aan. Dit was een personenauto, bestuurd door een 62-jarige inwoner van Apeldoorn. De inzittende van deze voorste auto, een vrouw uit Apeldoorn (leeftijd onbekend) liep nek- en rugklachten op. De 39-jarige bestuurster van de andere auto hield nekklachten over aan de aanrijding.