Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: insluiper aangehouden

1e persbericht 3 april 2001

Berichten uit de regio

Eindhoven: Insluiper aangehouden
Maandagavond om 20.05 uur is in een bedrijf aan de Boschdijk een 28-jarige man zonder vaste woonplaats aangehouden. De man was het gebouw binnen geslopen en werd ontdekt door personeel van het bedrijf dat de politie waarschuwde. De man had vier bolletjes, vermoedelijk heroïne, bij zich. Hij had niets weggenomen. De man is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Auto-inbreker aangehouden
In de Van Brakelstraat is maandag om 22.00 uur een 42-jarige Eindhovenaar aangehouden. De politie was naar de Van Brakelstraat gegaan na een melding over een inbraak in een auto. De politie trof in een auto, waarvan een ruit was ingeslagen, de 42-jarige man aan. Hij zei de eigenaar van de auto te zijn, maar de echte eigenaar stond al naast de politiemensen. De verdachte is ingesloten.

Eindhoven: Vrouw aangehouden na bedreiging
Op de Leeuwenstraat is dinsdag om 1.40 uur een 62-jarige Eindhovense vrouw aangehouden. De vrouw was even daarvoor bij de buren aan de deur gegaan en had de buurvrouw bedreigd. Zij dreigde haar met een sleutelbos te slaan. De vrouw is voor onderzoek ingesloten. Er zijn al langer problemen tussen beide buren. Wat de aanleiding voor deze bedreiging was, is niet bekend.

Eindhoven: Veel bonnen bij sluiproute
Dinsdagmorgen tussen 7.30 en 8.45 uur zijn op de Ulenpas ongeveer 120 bekeuringen uitgeschreven voor het rijden in verboden richting. De Ulenpas wordt vaak door verkeer vanuit Veldhoven gebruikt als sluiproute. De overtreders zijn op kenteken bekeurd.

Helmond: Aanhanger gestolen
In de nacht van maandag op dinsdag is vanaf de Edelhertlaan een aanhanger met het kenteken RY-34-LB gestolen. De vier volle vuilniszakken die op de aanhanger stonden zijn ook meegenomen.

Oirschot: Eigenaar voorkomt diefstal kluis
De eigenaar van een bedrijf aan de Koestraat was er maandagavond om 23.05 uur op tijd bij om de diefstal van de kluis te voorkomen. Hij woont bij zijn zaak en hoorde het alarm afgaan. Hij ging snel naar de zaak en zag dat er een raam was opengebroken. De kluis was uit het kantoor gestolen, maar hij lag buiten bij de omheining.

Best: Bromfietscontrole
Maandag werden tijdens de motorsurveillance vijftien bromfietsen gecontroleerd. Er zijn zeven verbalen opgemaakt. 2 voor het niet dragen van de helm (boete fl 90,=), 1 verkeerde uitlaat (fl. 70,=), 1 oranje plaat i.p.v. een gele (fl 120,=), geen voorrem (fl. 100,=) en 2 maal snelheid (fl. 140,=)

Geldrop: Inbraak in berging
Tussen zaterdagmorgen en maandagavond zijn uit de berging achter een woning in de Deelenstraat een herenfiets, twee boormachines, een slijpmachine en een decoupeerzaag gestolen. Men is vermoedelijk over de schutting geklommen en heeft de goederen uit de niet-afgesloten berging gepakt. De waarde van de buit is ongeveer fl.2.200,=.

Nuenen: Inbraak
Maandagavond is ingebroken bij een bedrijf aan de Spegelt. Er is een ruit ingeslagen en uit het bedrijf is een projector gestolen.

Mierlo: Inbraak bij horecazaak
In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken bij een horecazaak aan de Christinastraat. De schuifpui is opengebroken en de eigenaar mist de kassalade met ongeveer fl. 400,=.

Beek en Donk: Sigaretten weg bij inbraak
Dinsdag, rond 5.30 uur, is ingebroken bij een horecagelegenheid aan het Heuvelplein. Er is een ruit vernield en er zijn ongeveer 10 pakjes shag en evenveel pakjes sigaretten meegenomen. Er werd ook een poging gedaan de gokkast open te breken en de kassa werd opengemaakt. In beide apparaten zat echter geen geld.

Valkenswaard: Chauffeur vlucht na aanrijding
De chauffeur van een trekker met oplegger is dinsdag om 0.35 uur op de vlucht geslagen nadat hij met zijn voertuig op de Luikerweg in de sloot was gereden. Voordat hij de sloot inreed werden enkele hectometerpaaltjes en bomen geraakt. Toen de politie ter plaatse kwam was de chauffeur niet te vinden. Bij een zoektocht met een speurhond in een nabijgelegen bos is de man gezien maar hij liep hard weg. Via de eigenaar van de trekker met oplegger is de identiteit van de chauffeur bekend geworden, een 40-jarige man uit het Belgische Weelde. Het is nog niet gelukt de man te spreken te krijgen. De trekker met oplegger, gevuld met ongeveer 40 kuub reststoffen van aardappels, is afgevoerd.

Veldhoven: Zakkenrollerij
Een 15-jarige Veldhovense jongen heeft aangifte gedaan van zakkenrollerij. Hij was maandag tussen 16.00 en 17.00 uur op het Citycentrum aan de Meent. Hij bemerkte op een gegeven moment dat zijn portemonnee met fl. 166,= uit de achterzak van zijn broek was gestolen.