ExpertPlaza.nl voor direct antwoord op vragen via internet

Datum nieuwsfeit: 03-04-2001

ExpertPlaza.nl: "Kennisuitwisseling nieuwe stijl"

3 april 2001

ExpertPlaza.nl: "Kennisuitwisseling nieuwe stijl"
Direct persoonlijk antwoord via internet & telefoon

Waar krijg ik duidelijk antwoord over de praktische problemen bij de invoering van de Euro voor mijn administratie? Waar vind ik snel advies over de aftrek van mijn autokosten in het belastingplan 2001? Wie weet een leuk restaurant in Rotterdam waar ik met mijn kleine kinderen terecht kan? Ik ben op zoek naar een muis waar ik geen RSI van kan krijgen. Bestaat die?

Wanneer je naar antwoorden op deze vragen zoekt op internet, kan dat heel wat ergernis opleveren: honderden links naar evenzoveel sites. Het juiste antwoord vinden wordt vanaf april sterk vereenvoudigd door de komst van ExpertPlaza (www.expertplaza.nl).

Experts delen op www.expertplaza.nl hun kennis met internetgebruikers, waarbij het persoonlijk contact tussen beide partijen centraal staat. Het unieke van het concept is dat de experts direct telefonisch bereikbaar zijn. Immers, het vinden van een expert is één, met hem direct kunnen communiceren iets heel anders. Via ExpertPlaza wordt de gebruiker met een simpele druk op de verbonden met de expert. Hierbij verzorgt ExpertPlaza de verbinding, waarbij de wederzijdse telefoongegevens afgeschermd blijven voor gebruiker en expert. Binnen enkele seconden heeft de vraagsteller een expert aan de lijn die hem antwoord op al zijn vragen geeft. Naast de unieke telefoonkoppeling, kan de expert en gebruiker ervoor kiezen kennis te delen via e?mail, chat, documenten of voiceberichten.

Experts geven zélf hun eigen beschikbaarheid aan en bepalen hun online adviestarief. Van dit tarief verdienen zij zelf tot 70 procent. ExpertPlaza verzorgt de connecties en de betaling van de experts, in ruil voor een percentage van het experttarief. Gebruikers wordt gevraagd na het gegeven advies de expert te beoordelen (rating) zodat de kwaliteit van het advies wordt gegarandeerd. Hierdoor wordt de kwaliteit van de site gewaarborgd, goed gewaardeerde experts zullen de meeste aandacht krijgen.

ExpertPlaza is hét kennisplatform voor experts op diverse vakgebieden, zowel zakelijk (business, carrière en opleiding, computers & ICT, financiën) als ook persoonlijk (reizen, gezondheid, huis en tuin, sport, kunst, cultuur) en zal van start gaan met ruim 200 experts. Zo hebben we momenteel gediplomeerde en onafhankelijke experts op het gebied van financiële dienstverlening, internet en computerproblemen, maar ook bijvoorbeeld diëtistes, een jachthondentrainer en een seksuoloog. Het aantal experts groeit constant door de uitbreiding van off- en online partnerships. Zo wordt momenteel de samenwerking met het nieuwe media netwerkverband IPAN (www.ipan.nl, ruim 850 leden) en Zon (www.zonnet.nl, ruim 1 miljoen geregistreerde gebruikers) geïntegreerd.

Zie www.expertplaza.nl/ep/ep/persbericht voor een digitale versie, als ook persfoto's en logo's.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Ebru Umar, e-mail: (ebru@expertplaza.nl), telefoon 062-4669605

CONTACT:
P2P Company BV / ExpertPlaza