Politiebericht Brabant-Noord: Uden

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 4-04-2001
Persbericht district De Leijgraaf

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL

Bij een verkeersongeval op de Puttelaar in Zeeland is dinsdagavond rond 19.30 uur een 75 jarige inwoner van Zeeland gewond geraakt. Op het moment dat een 16 jarige bromfietser uit Zeeland de man in wilde halen sloeg de man, die op een fiets reed, plotseling linksaf om de weg over te steken. Door de aanrijding die volgde kwamen beiden ten val.Het slachtoffer is met onbekend letsel naar het ziekenhuis in Nijmegen gebracht.

ALCOHOL

Een 22 jarige inwoner van Uden is dinsdagavond bekeurd wegens rijden onder invloed. De man werd gecontroleerd op de van Duerenlaan in Uden. Na de blaasproef kreeg hij een rijverbod van 6 uren en werd zijn rijbewijs ingevorderd. Er wordt proces-verbaal opgemaakt.

CONTROLE SNELHEID

Tijdens een snelheidscontrole op de Udensweg in Zeeland zijn dinsdagmiddag 32 bestuurders bekeurd die te hard reden. De snelheid van 202 passerende voertuigen is gecontroleerd, de hoogst gemeten snelheid bedroeg 82 km/u. waar 50 km/u is toegestaan. Op de Hoevenseweg in Uden zijn 60 bestuurders bekeurd. Hier is de snelheid van 342 passerende voertuigen gemeten. De hoogste snelheid bedroeg 93 km/u waar 80 km/u mag.