Koster en Van Delft winnen Tweetallen schaaktoernooi

Datum nieuwsfeit: 04-04-2001
Koninklijke Nederlandse Schaakbond

Koster en Van Delft winnen Advantech Tweetallen toernooi
Het tweetal Ramon Koster en Merijn van Delft heeft met een score van 21 uit 28 het dertiende Advantech Tweetallen toernooi gewonnen. Ramon Koster en Merijn van Delft spelen bij clubs in Kampen respectievelijk Apeldoorn. Al sinds 1989 organiseert de Roosendaalse schaakvereniging De Pion dit toernooi dat qua opzet uniek in Nederland is. Het spelen met zijn tweeën en het spelen tegen beide spelers van het andere team, heeft elk jaar weer gezorgd voor sfeer en spanning. Aan de hoofdgroep namen dit jaar 53 teams deel. De tweede plaats bij deze '64-bitters'-groep was voor grootmeester Alexander Dgebuadze en Arthur Abolianin. De derde plaats was voor Joost Berkvens en Martijn Dambacher. De sponsor, Ad van den Broek van Advantech Benelux B.V. gaf tijdens de sluiting aan dat er wat hem betreft ook volgend jaar een Advantech Tweetallen zal zijn. Gezien het enthousiasme van alle deelnemers sluit de toernooiorganisatie zich daarbij van harte aan. Een fotoverslag en de eindstanden zijn hier te vinden. (Met dank aan Frans Peeters).