VNU lost converteerbare obligatielening af

Datum nieuwsfeit: 05-04-2001
Bron: VNU N.V.
VNU N.V.

VNU heeft op 26 februari 2001 aangekondigd de NLG 750 miljoen 2,75% achtergestelde converteerbare obligatielening 1998 - 2005 vervroegd af te lossen. Aangezien op 4 april 2001 (de laatste dag van de mogelijkheid tot conversie) voor een bedrag van NLG 78.131.000 aan obligaties voor conversie is aangeboden, zal op 17 april 2001 NLG 671.869.000 van de lening vervroegd worden afgelost. Dit bedrag komt overeen met EUR 305 miljoen.

VNU heeft de intentie op korte termijn een nieuwe converteerbare obligatielening uit te geven ter vervanging van de vervroegd af te lossen lening. Op grond van de huidige marktsituatie is VNU niet langer van plan aandelen ter waarde van circa EUR 500 miljoen uit te geven, zoals in december 2000 is aangekondigd. Daarom overweegt VNU genoemde converteerbare obligatielening uit te breiden met een bedrag dat ligt in dezelfde orde van grootte als deze aandelenemissie.