Directeur EVO nieuwe voorzitter European Shippers' Councils

Datum nieuwsfeit: 05-04-2001
EVO, Ondernemersorganisatie voor logistiek en transport

Dick van den Broek Humphreij (EVO) nieuwe voorzitter van European Shippers' Councils

Mr. Dick van den Broek Humphreij, algemeen directeur van verladersorganisatie EVO, is gekozen als voorzitter ad interim van de European Shippers Councils (ESC). De ESC overkoepelt 14 Europese verladersorganisaties alsmede CEFIC, de brancheorganisatie voor de chemische industrie. Als voorzitter wordt Van den Broek Humphreij verantwoordelijk voor het beleid en coördinatie van de Europese lobby.

De ESC behartigt de belangen van Europese gebruikers van alle transportmodaliteiten. De ESC is niet alleen beleidsmatig actief, maar houdt zich ook bezig met het verbeteren van logistieke processen. Zo heeft de ESC het initiatief genomen voor het ontwikkelen van key performance indicatoren voor de zee- en luchtvaart en heeft zij een maatregelenpakket ontwikkeld om de neergang in het Europese spoorvervoer te keren. Op politiek gebied verzet de ESC zich onder andere tegen het bestaande conferencesysteem dat onderlinge prijsafspraken van reders toestaat.

Meer dan 70 procent van alle nationale wet- en regelgeving vindt zijn oorsprong in de Europese Unie. De dagelijkse leiding van de ESC ligt bij de Secretaris Generaal en een staf van medewerkers in Brussel.

Dick Van den Broek Humphreij is sinds november 1997 algemeen directeur van Verladersorganisatie EVO. EVO vertegenwoordigt de logistieke belangen van ruim 34.000 ondernemingen in handel, industrie, bouwnijverheid en agrarisch bedrijfsleven.