Ahold verkoopt wijn- en theeproductie van dochter Marvelo

Bron: Koninklijke Ahold
Koninklijke Ahold
Ahold verkoopt wijn- en theeproductie van dochter Marvelo

Zaandam, 6 april 2001 ? Ahold heeft intentieverklaringen getekend voor de verkoop van de bedrijfsonderdelen wijn en thee van haar dochteronderneming Marvelo in Zaandam. Marvelo is producent van eigen merk-producten van Albert Heijn. Vorig jaar werd besloten de eigen productie van onderdelen wijn, thee, noten, pindakaas, hagelslag en tortilla chips bij Marvelo af te stoten. Voor noten, pindakaas, hagelslag en tortilla chips zijn begin maart dit jaar verkoopovereenkomsten aangegaan.

Baarsma Holding BV te Gorredijk neemt de wijnbottling over en Laurens Spethman Holding in Duitsland koopt de thee-activiteiten.

De ondernemingsraad en vakbonden zijn geïnformeerd.

De wijnbottling wordt in het Marvelo-pand in Zaandam gecontinueerd. De 19 medewerkers gaan over naar Baarsma Holding BV. De thee-activiteiten, met 17 medewerkers, worden elders voortgezet. Ahold streeft ernaar hen te herplaatsen binnen of buiten de onderneming.

Ahold Corporate Communicatie: 075 ? 659 5720 en 659 5665 Mobiel: Hans Gobes: 06 - 55 82 22 98, of Jan Hol: 06 - 22 93 31 37

Ahold persberichten kunnen toekomstgerichte informatie bevatten. Werkelijke resultaten kunnen afwijken van de prognoses omdat ze worden beïnvloed door factoren waarover de onderneming geen controle heeft.

Albert Heijnweg 1, Zaandam
Postbus 3050, 1500 HB Zaandam