Internetsite cashcow maakt geldzaken toegankelijk

Datum nieuwsfeit: 06-04-2001

Site Cashcow maakt geldzaken en toegankelijk

TIPS OVER GELD VOOR SLIMME NEDERLANDERS

AMSTERDAM, 6 APRIL 2001. De term cashcow komt uit de marketingwereld en betekent vrij vertaald geldmaker . Dat is precies wat de Nederlandse internetsite www.cashcow.nl voor haar bezoekers wil zijn. Cashcow richt zich op mensen, die zelf willen bepalen wat financieel goed voor hen is. De website plaatst het dagelijks leven in financieel perspectief variërend van actualiteiten, praktische tips, slimme tips, handige checklijsten, complete overzichten tot en met belastingwenken. Ook de grote stappen in het leven worden in themahoofdstukken belicht, zoals gaan samenwonen, trouwen, vader/moeder worden, beleggen of een huis kopen. De site wordt de inspiratiebron voor iedereen die meer uit geld wil halen.

Jaco Zijlstra, algemeen directeur van Cashcow: Op een zoveelste financiële website zit niemand te wachten. Cashcow vult een leemte op en onderscheidt zich door onafhankelijkheid en een brede benadering. De meeste Nederlanders willen graag eerst zelf informatie verzamelen om zich te oriënteren op de mogelijkheden. Daarin willen wij een alerte, kritische en betrouwbare gids zijn op internet. De insteek is oriënterend en voor wie de diepte wil ingaan over een onderwerp zijn er productoverzichten en doorverwijzingen .

Cashcow is ontwikkeld voor mensen in de leeftijdscategorie tussen de 20 en 40 jaar met een eigen inkomen. Een groep die wil genieten van het leven en geldzaken vooral nuchter benadert. Het zijn mensen die genieten van het leven en daarin een eigen koers varen. Geldzaken horen bij hun leven, maar wel op een logische en aansprekende manier. De redactionele toonzetting is hierop gericht; geen financieel jargon, helder, open en heel praktisch ingesteld. Er wordt bewust gewerkt aan community-gevoel om geregeld herhalingsbezoek te stimuleren. De alerte redactie voegt dagelijks wetenswaardigheden, nieuwtjes en tips toe en voert een actieve dialoog met bezoekers. Daarnaast is altijd een prijsvraag te vinden over een financieel onderwerp, waaraan prijzen zijn gekoppeld. Hoewel de site een relatief jonge doelgroep voor ogen heeft, zullen ook bezoekers boven de veertig jaar profijt hebben van de informatie en aanbiedingen.

Ik ga

De site deelt informatie in naar financiële producten in hoofdstukken over sparen, lenen, beleggen, verzekeren en hypotheken. Daarnaast is er een indeling naar belangrijke sociaal-economische gebeurtenissen in een mensenleven in de Ik ga &. -themahoofdstukken, zoals ik ga trouwen, samenwonen, vader/moeder worden, beleggen, carrière maken (eerste baan, loopbaanplanning) of een huis kopen. In deze thema s vinden bezoekers informatie en checklisten over de financiële consequenties van zo n gebeurtenis. Alle hoofdstukken hebben een herkenbare opbouw, waarin tips, checklijsten, productoverzichten en belastingzaken de revue passeren. Zo wordt in het hoofdstuk Ik ga samenwonen bijvoorbeeld aandacht geschonken aan aspecten rond het ongehuwd samenwonen in een koophuis, het wel/niet recht hebben op wederzijds pensioen of de voor/nadelen van een gezamenlijke bankrekening.

Adverteerders

Op de site staan advertenties. De adverteerders hebben geen eigendomsrelatie met de onafhankelijke uitgever Cashcow. De redactionele vrijheid is daarom gegarandeerd en de productoverzichten vrijwel compleet. Dit betekent dat ook producten van niet-adverteerders in de overzichten staan vermeld.

Da Vinci Groep

Cashcow is een initiatief van de Da Vinci Groep uit Amsterdam en de Triple i Group uit Weesp. Da Vinci bestaat ruim tien jaar en is actief in advies, software ontwikkeling en nieuwe projecten. De Triple i Group heeft een jarenlange ervaring in research en uitgeven. Beide organisaties hebben een sterke basis in de wereld van financiële dienstverlening.

- einde persbericht -
NOOT VOOR DE REDACTIE: voor nadere persinformatie kunt u zich wenden tot Agnes Willenborg van Cashcow, telefoon 020 550 37 50 (

Noot voor redacties