Voorlichtingsbijeenkomst Zakendoen in Iran

EVD

Voorlichtingsbijeenkomst Zakendoen in Iran, rechtstreeks of via Dubai,
6 april 2001

In 2000 zijn dankzij de hoge olieprijs de inkomsten voor Iran zo'n 8,5 miljard Amerikaanse dollar hoger uitgevallen dan voorzien. Door deze meevaller komt er extra ruimte voor investeringen en aankopen uit het buitenland. Het Nederlandse bedrijfsleven kan hiervan meeprofiteren. Voor exporteurs van machines en apparatuur voor de staal-, verf-, voedselverwerkende en verpakkingsindustrie zijn er volop kansen in Iran. De infrastructuur is een groeisector en voor eindproducten zoals huishoudelijke apparatuur en kantoorbenodigdheden is Iran is een goede afzetmarkt. Daarnaast zal Iran opnieuw miljarden dollars in de olie- en gasindustrie en de petrochemische sector investeren. Toeleveranciers van technologisch geavanceerde producten en diensten kunnen daarmee hun voordeel doen.
Een deel van de handel met Iran verloopt via Dubai. Deze stad in de Verenigde Arabische Emiraten is sinds jaar en dag zakelijk verweven met Iran en vormt een belangrijke uitvalsbasis voor ondernemingen die zakendoen met Iran. In 2000 had de export van Dubai naar Iran een omvang van zo'n 5,5 miljard gulden, voor het overgrote deel bestaande uit doorvoer. Ten opzichte van 1999 betekent dit een toename van 27 procent. Deze groei zal naar verwachting de komende jaren aanhouden. Uitstekende faciliteiten, zoals de Jebel Ali Free Zone en een liberaal vestigingsbeleid moeten daar garant voor staan. Rechtstreeks of via Dubai: het seminar geeft u een goed beeld van de handelsmogelijkheden met Iran.

Wilt u meer weten over het zakendoen in Iran en de kansen die de Iraanse markt te bieden heeft, dan bent u van harte welkom op de spreekdagen en voorlichtingsbijeenkomst van 2 t/m 6 april 2001. Iran Verenigde Arabische Emiraten

Programma - Online aanmelden