Mercury Interactive breidt overeenkomst met IBM uit

t.a.v. de redactie Utrecht, 6 april 2001

MERCURY INTERACTIVE VOORZIET IBM'S WERELDWIJDE SOLUTION PARTNERSHIP CENTERS

VAN TESTOPLOSSINGEN VOOR E-BUSINESS- EN BEDRIJFSTOEPASSINGEN

Mercury Interactive Corp. (NASDAQ: MERQ), wereldwijd marktleider in oplossingen voor webprestatiebeheer, kondigt uitbreiding aan van haar overeenkomst met IBM. Deze overeenkomst betreft de levering van testprogramma's voor webprestatiebeheer voor IBM's Solution Partnership Centers (SPC's).
IBM SPC's zijn opgezet om leden van PartnerWorld for Developers te helpen bij het testen en inzetten van hun toepassingen op IBM-platformen. Dit gebeurt in een betrouwbare testomgeving, met gebruikmaking van Mercury Interactives oplossingen. De afgelopen drie jaar werden ruim honderd test afgerond voor Independent Software Vendors (ISV's). De overeenkomst wordt nu uitgebreid voor ASP's (Applications Solution Providers) die toepassingen ontwikkelen voor het IBM-platform. Zij zullen worden voorzien van een betrouwbare, betaalbare omgeving voor de validatie van hardwareberamingen en het vaststellen van prestatieproblemen op uiteenlopende systeemarchitecturen. Mercury Interactive zal nauw samenwerken met de SPC's van IBM, zodat voor de op IBM gebaseerde systemen voor e-businesscliënten geoptimaliseerde oplossingen voor webprestatiebeheer kunnen worden geboden.

Mercury Interactives complete e-business-oplossingen Mercury Interactives oplossingen voor internettests, waaronder TestDirector, LoadRunner, WinRunner, LoadRunner ActiveTest® en de productserie Astra bieden een complete oplossing voor testbeheer, loadtesten en functionele tests. Topaz® en Topaz ActiveWatch®, Mercury Interactives oplossingen voor prestatiebeheer van toepassingen, bieden een oplossing voor uitgebreid beheer van websites. Mercury Interactives programma's zijn in staat elke webtoepassing te testen en in de gaten houden: besloten intranetten, extranetten en internet. Zij kunnen worden ingezet om systeemprestaties te voorspellen, schaalbaarheid te testen en om de functionaliteit, onderlinge samenwerking en veiligheid van toepassingen te controleren.

Over IBM's Solution Partnership Centers
IBM's Solution Partnership Centers (SPC's), die deel uitmaken van IBM's programma PartnerWorld for Developers, staan ontwikkelaars bij tijdens het porten, testen en op de markt brengen van hun toepassingen voor alle IBM-platformen. Toegang tot de nieuwste hard- en software van IBM, veilige laboratoria voor porting, doelgerichte ondersteuning bij de configuratie, vakkundige technische bijstand en opleidingen resulteren in lagere ontwikkelingskosten en een korter productietraject. De SPC's bieden ontwikkelaars de resources die nodig zijn om krachtige toepassingen te ontwikkelen, met mogelijkheid tot integratie in de complexe, van meerdere producenten afkomstige, omgevingen waarvan hun cliëntèle gebruikmaakt. Zo profiteren zij van de huidige, uitgebreide mogelijkheden op e-businessgebied. Meer informatie is beschikbaar via www.developer.ibm.com/spc/.

Mercury Interactive Corporation
Mercury Interactive is marktleider in oplossingen voor webprestatiebeheer, die e-commercebedrijven in staat stelt hun cliënten optimale gebruiksvriendelijkheid te bieden. Mercury Interactive biedt oplossingen waarmee ondernemingen de prestaties van hun webtoepassingen, de schaalbaarheid en de gebruiksvriendelijkheid tot competitief speerpunt kunnen maken. De producten voor prestatiebeheer en de hostingdiensten van het Mercury Interactive zijn open en geïntegreerd, zodat bedrijfskritische webtoepassingen op optimale wijze kunnen worden getest en gecontroleerd. Meer dan 10.000 b2b- en b2c-bedrijven, isp's , aps's, systeemintegratoren, consultants en andere cliënten gebruiken de door Mercury Interactive geboden oplossingen. Naast de hoofdvestiging in Sunnyvale, Californië heeft Mercury Interactive wereldwijd nog veertig andere vestigingen. De Nederlandse vestiging te Utrecht is telefonisch bereikbaar via 030- 241.70.90 en online via www.mercuryinteractive.nl

Voor nadere informatie:
Mercury Interactive, Jack van Pamelen, tel.: 030-241.70.90,