Politiebericht Utrecht: Zinloos geweld in Amersfoort

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 6-04-2001

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 10.25 uur
Zinloos geweld

AMERSFOORT Een 28-jarige inwoner van Amersfoort is donderdagmiddag omstreeks tien voor half drie aangehouden. Hij had kort daarvoor zonder enige aanleiding een dertigjarige plaatsgenoot in elkaar geslagen.

Beide mannen liepen op de Langestraat en kennen elkaar niet. De 28-jarige verklaarde zomaar ineens boos te zijn geworden. Hij reageerde zich af op de 30-jarige. Getuigen belden de politie, die kort daarna de 28-jarige man aanhield.

Verdachten bedrijfsinbraak aangehouden

AMERSFOORT Donderdagavond rond kwart over tien kreeg de politie een inbraakmelding van een bedrijf aan de Neonweg. Via de achterzijde had men zich toegang verschaft tot het pand. Politie-agenten troffen even later in de omgeving van het bedrijf, op de Vanadiumweg, twee mannen aan die zich verdacht gedroegen. Het gaat om een 27- en een 50-jarige Amersfoorter. Zij zijn aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de inbraak.

Winkeldief aangehouden

AMERSFOORT Een 40-jarige inwoner van Apeldoorn is donderdagmiddag rond kwart voor vijf aangehouden in een winkel aan de Langestraat. De man wilde voor bijna 800 gulden goederen meenemen zonder te betalen.

Winkelpersoneel zag de man met een lege tas de winkel binnenkomen. Hij wilde de winkel met een gevulde tas verlaten, maar het personeel stak daar een stokje voor. Op het politiebureau bekende de man de diefstal. Hij zal zich voor de rechter moeten verantwoorden.

Gewapende overval

AMERSFOORT Ter hoogte van de Brouwerstunnel vond in de nacht van donderdag op vrijdag een gewapende overval plaats.

Rond half twee fietsten twee jongedames over de Puntenburgerlaan richting het centrum. Ter hoogte van de tunnel merkten zij dat ze werden ingehaald door een man, eveneens op de fiets. Deze man greep één van de meisjes vast, richtte een wapen op haar en riep om geld. De man had een bivakmuts op. Hij griste de portemonnee uit de handen van de ene vrouw (geen gegevens bekend) en kreeg geld van haar vriendin (een negentienjarige inwoonster van Hoogland). De man sommeerde de jongedames door te fietsen en ging er zelf in tegengestelde richting vandoor. De politie heeft de zaak in onderzoek.