Mazda MX-5 nu ook met automaat leverbaar

Den Haag, 19 maart 2001.

MAZDA MX-5 NU OOK MET AUTOMAAT LEVERBAAR

Primeur tijdens Cabrio-beurs in Rosmalen

Tijdens de Cabrio-beurs 2001, die op 7 en 8 april a.s. in het Autotron te Rosmalen plaatsvindt, zal de Mazda MX-5 met viertrapsautomaat voor het eerst in Nederland te bewonderen zijn. Deze automaat-versie van de MX-5 is leverbaar als 1.8i liter Exclusive en heeft een vermogen van 140 pk / 102 kW bij 6.500 t.p.m. Het koppel is 170 Nm/ 5.000 t.p.m. De verkoopprijs bedraagt 72.795 gulden.

De standaarduitrusting bestaat uit een zwarte softtop met verwarmbare glazen achterruit en een zwarte afdekhoes. Een in kleur meegespoten hardtop verwisselt van eigenaar voor 4.000 gulden. De MX-5 Exclusive is tevens standaard voorzien van een windscherm, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels, bumpers in carrosseriekleur en roestvrij stalen dorpelbeschermers.

Ook ABS, twee airbags, een startonderbreker, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening voor de portieren en de kofferklep en stuurbekrachtiging zijn inbegrepen.

In het interieur wordt het dashboard gedomineerd door sportieve witte wijzerplaten, die s-avonds rood verlicht zijn. Een lederen Nardi stuurwiel, stoelen met geïntegreerde hoofdsteunen, bekerhouders en een modulaire radio inclusief speakers en tweeters en een electrische antenne zijn standaard ingebouwd.