De Bedrijfskapper: booming business

Datum: 7.4.2001 12:00
Bron: De Bedrijfskapper
E-Mail (info@bedrijfskapper.nl)

Nieuw: De Bedrijfskapper als aanvulling op het arbeidsvoorwaardenpakket. De Bedrijfskapper is een nieuwe trend die steeds meer bedrijven opnemen in hun standaard arbeidsvoorwaardenpakket om hun personeel te kunnen behouden en nieuw personeel te kunnen aantrekken, in de huidige krappe arbeidsmarkt.

De Bedrijfskapper is de eerste professionele kappersorganisatie die in de randstad zowel bij grote als kleine ondernemingen inspeelt op de vraag naar extra gemaksdiensten voor het personeel (Employee Benefits Services). Het is algemeen bekend dat het bedrijfsleven erg veel moeite heeft om aan (goed) personeel te komen en het huidige personeel te behouden. De formule van de succesformule van de Bedrijfskapper speelt daar handig op in zoals u in onderstaand bericht kunt lezen.

Bekende grote bedrijven zoals Deloitte & Touche (het grote belasting- en accountantskantoor), Zwitserleven, SUN Microsystems en @home bieden al geruime tijd gemaksdiensten aan aan hun medewerkers. De werknemers bij deze bedrijven vinden de service die ze van hun werkgever krijgen ideaal!
Op het werk komt een professionele Topkapper die binnen 20 minuten het haar van de medewerkers netjes en modern, knipt en verzorgd.

Persoonlijke dienstverlening rukt op. Time management wordt vaker toegepast op zakelijke en privé situaties. Steeds meer werkgevers bieden naast het bestaande arbeidsvoorwaardenpakket diensten aan die vroeger nog tot de privé taken van hun medewerkers werden gerekend. De kapper komt op het werk en de supermarkt levert de boodschappen af naast het bureau. Juist voor kleinere en middelgrote bedrijven biedt dit kansen om zich als een meevoelende werkgever te profileren op een overspannen arbeidsmarkt.

Vorig jaar heeft Nathalie Heijmans haar bedrijf De Bedrijfskapper opgericht. Het idee wat ze al een tijdje had is uitgegroeid tot een goed doordacht product. De Bedrijfskapper is de eerste en enige professionele kappersorganisatie dat zich specifiek en uitsluitend richt op bedrijven. De
Bedrijfskapper en gemaksdiensten in het algemeen, zijn booming business zoals blijkt uit de steeds grotere vraag vanuit het bedrijfsleven naar deze diensten.
Uit diverse marktonderzoeken van ondermeer de Universiteit van Utrecht is gebleken dat er een grote behoefte bestaat aan diverse aanvullingen op het secundaire arbeidsvoorwaardenpakket dat de werkgever haar werknemers kan bieden. Er komen ook steeds meer bedrijven op de markt die handig inspelen op deze toenemende vraag.
De assurantietussenpersoon voor de collectieve verzekeringen, pensioenpolissen en hypotheken. Deze markt is nog groeiende maar de hausse van de afgelopen 3-4 jaar is duidelijk afgenomen. Daarnaast is het aantal bedrijven in opkomst dat zich richt op employment services. Men kan daarbij denken aan een pakket met een boodschappenservice, een was- , strijk- en stomerijservice, schoenreparatie en een masseur op het werk.
De Bedrijfskapper is hier handig op ingespeeld door haar diensten toe te voegen aan het pakket wat de werkgever haar werknemers kan bieden. Het bleek een gat in de markt.
De klanten van de Bedrijfskapper vinden het belangrijk om wat extra's te doen voor hun medewerkers. Zo kunnen ze zich onderscheiden in de markt en hebben daardoor een voorsprong op de concurrentie. In deze tijd is het erg moeilijk om (goed) personeel te vinden en vooral te behouden.
Als deze trend vanuit de Verenigde Staten naar Europa definitief komt overwaaien is de verwachting dat binnen 3 jaar dit soort gemaksdiensten standaard worden opgenomen in het arbeidsvoorwaardenpakket.

Doelgroep

De Bedrijfskapper richt haar service op groeiende, dynamische en vooruitstrevende organisaties die niet alleen goede primaire arbeidsvoorwaarden voor haar werknemers hebben of willen. De huidige klanten van de Bedrijfskapper zijn met name (jonge) bedrijven die zich bewust zijn van de vraag naar gemaksdiensten en die zijn gewend aan time management.
Het personeel kan zich even lekker ontspannen van alle (werk)drukte en is binnen 20-25 minuten weer operationeel. Ideaal dus tijdens een korte (lunch) pauze.
De Bedrijfskapper is een gediplomeerde, ervaren en zelfstandige topkapper die uw personeel vakkundig en modern binnen 20 minuten een nieuw kapsel aanmeet.

De werkwijze van de Bedrijfskapper:
Elk bedrijf heeft een eigen vaste topkapper. Zo is iedereen elke keer verzekerd van dezelfde professionele topkapper die precies weet hoe u haar het beste voor u geknipt kan worden. De Bedrijfskapper heeft geen leerlingen in dienst en werken alleen maar met ervaren professionals. De bedrijfskapper zorgt ervoor dat de werknemer zich een hoop tijd bespaart.
Stelt u zich eens voor:
Op je vrije (zater)dag naar de kapper toe rijden, of snel haasten vanuit uw werk om voor 17:30 bij de kapper te zijn. Wachten in de wachtkamer, knippen en weer terug naar huis rijden. De bedrijfskapper bespaart u al snel een uur aan haasten en tijdverspilling. Bovendien kan de tijdwinst besteed worden aan kwaliteitstijd met het gezin of het werk.
Dat wil toch iedereen?
De topkappers zijn gewend om zorgvuldig en snel te werken. Door de werkmethodes die de Bedrijfskapper hanteert is het mogelijk om binnen 20 minuten weer helemaal netjes geknipt te zijn.
Betaling
De Bedrijven kunnen er voor kiezen of er een factuur gestuurd wordt naar uw bedrijf. De BTW kan dan terug worden gevorderd en de kosten zijn voor het bedrijf fiscaal aftrekbaar. Daarnaast is het ook mogelijk dat ieder personeelslid voor zichzelf contant betaalt. Sommige bedrijven stellen een fifty/fifty regeling voor aan de werknemers. De prijzen zijn gerelateerd aan het aantal werknemers dat zich inschrijft via het bedrijf bij de Bedrijfskapper. De Bedrijfskapper legt geen beslag op de tijd en betrokkenheid van de werkgever. Het personeel kan direct een afspraak maken met de eigen vaste Bedrijfskapper en hoeft dat niet via de werkgever te doen. In de praktijk blijkt dat er bij de receptie een agenda ligt waarin een ieder zich kan inschrijven voor een afspraak. Sommige bedrijven hebben een virtuele agenda op het intranet geplaatst. Zo kan er direct worden gezien of er op de dag dat de Bedrijfskapper langskomt nog een plekje vrij is.
In tegenstelling tot andere aanbieders van Employee Benefits services, berekent de Bedrijfskapper in principe geen inschrijf-, administratie- of abonnementskosten voor het bedrijf.

Onze kappers
De Bedrijfskapper werkt alleen met gediplomeerde top kappers, die jarenlange ervaring hebben op hun vakgebied. De kappers worden regelmatig bijgeschoold in de laatste trends door middel van diverse cursussen en trainingen.
De praktijk leert dat de meeste van onze klanten (bedrijven) graag een of meerdere vaste dagen willen reserveren / afspreken. Dit gebeurt steeds met dezelfde vaste kapper.
Dit werkt erg gemakkelijk omdat het personeel daar dan ook rekening mee kan houden.

Er is altijd wel een Bedrijfskapper bij u in de buurt. Voor meer informatie kunt u bellen naar 030-2881141 of lezen op www.bedrijfskapper.nl.

Met vriendelijke groet,
Namens de Bedrijfskapper,

Lex den Doop

Wegenbouw 44