Forum in AMsterdam met en over Molukkers

Datum nieuwsfeit: 07-04-2001
UITNODIGING........................……UITNODIGING

In de Molukken worden op 7 mei a.s. de door de toenmalige Habibie-regering vervaardigde autonomie-wetten (UUD 22/1999) van kracht. In haar huidige opzet zijn de belangen van de dorpssamenlevingen oftewel adatgemeenschappen niet erkend of geregeld. In het bijzonder hun rechten op landbouw- en visgronden.

De invoering van de autonomiewetten voltrekt zich 'sluipend' tegen een achtergrond van meer dan 2 jaar geweld en intimidatie. Bij de totstandkoming van deze wetten isde bevolking in de Molukken niet geraadpleegd. De verwachting is, dat de gewone mensen in de negorijen verder gemarginaliseerd zullen raken.

De Yayasan Lembaga Pengkajian Hukum Dan ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen