Politiebericht Venlo: Beroving vrachtwagenchauffeur

Datum nieuwsfeit: 08-04-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 8-04-2001
Mediaberichten 8 april (14.00 uur)

WEERT Beroving vrachtwagenchauffeur

WEERT Een 42-jarige vrachtwagenchauffeur uit Blerick is afgelopen vrijdagmiddag omstreeks 14.35 uur op de Penitentenstraat van zijn portemonnee beroofd. De onbekende dader is er met een geldbedrag van enkele honderden guldens vandoor gegaan. De chauffeur stond in de laadruimte van zijn vrachtwagen toen hij plotseling vanachteren werd geduwd en ten val kwam. In een reflex sloeg hij naar achteren waarbij zijn arm een scherp voorwerp raakte. Hierdoor raakte de man gewond en moest zich bij de EHBO laten behandelen. Het is niet uitgesloten dat de verwonding van een scherp voorwerp is dat de verdachte vasthield. Toen de chauffeur opstond zag hij niemand meer. Hij heeft dan ook geen signalement van de dader. Het geld is eigendom van het bedrijf waarvoor hij werkzaam is.

VENLO Winkeldievegge gearresteerd

VENLO De politie heeft vrijdagmiddag een 28-jarige vrouw uit Blerick gearresteerd die door de bedrijfsbeveiliging van een winkel aan de Prinsessesingel was betrapt op diefstal van enkele spullen. De dievegge probeerde een armband, haarlak en een speld met een totale waarde van ruim 25 gulden buit te maken. De vrouw werd in verzekering gesteld omdat ze al vaker winkeldiefstal heeft gepleegd. Ze zal maandagmorgen meteen worden voorgeleid aan de officier van justitie.

BEESEL Verkeersgewonden

BEESEL Bij een botsing tussen twee personenautos op de kruising Streekweg / Rijksweg in Beesel zijn vrijdagavond twee personen gewond geraakt. Het zijn de beide bestuurders namelijk: een 42-jarige vrouw uit Thorn die met nekklachten naar ziekenhuis Roermond werd afgevoerd maar dit na behandeling kon verlaten en een 31-jarige vrouw uit Reuver. Laatstgenoemde werd met nekklachten en een gebroken sleutelbeen opgenomen in het venlose ziekenhuis. De aanrijding ontstond toen de automobiliste uit Thorn op de kruising geen voorrang verleende. Beide autos liepen zware schade op en ter plaatse moest het verkeer enige tijd worden geregeld door de politie.

HEYTHUYSEN Woningbrand

HEYTHUYSEN Vermoedelijk nadat een bewoner in slaap was gevallen met een brandende sigaret ontstond er vrijdagavond brand in een woning aan de Luytersteegstraat. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor en de schade bleef beperkt tot brand-, roet- en waterschade in een slaapkamer. De brandweer wist het vuur snel te blussen. De brand werd ontdekt door medebewoners die een brandlucht bemerkten en de anderen konden waarschuwen.

PANNINGEN Hooibrand

PANNINGEN Zaterdagmiddag ontstond er door onbekende oorzaak brand in een hooizolder van een schuur aan de Loo. Het gehele dak van de schuur ging hierbij verloren. Persoonlijke ongelukken deden zich niet voor. Het vuur werd geblust door de brandweer.

ROERMOND Valse naam

ROERMOND De Roermondse politie heeft zaterdagavond op de Wilhelminasingel een 28-jarige automobilist uit Stramproy aangehouden voor diverse zaken. Tijdens de controle door de politie gaf de man eerst een valse naam op. Tevens bleek dat de auto kale banden had en niet APK-gekeurd was. In zijn jaszak had de verdachte tevens een luchtdrukpistool zitten welke in beslag werd genomen. Tegen de man zal proces-verbaal worden opgemaakt.

ROERMOND Geluidsoverlast

ROERMOND De politie heeft afgelopen nacht op de Keulsebaan een woning moeten betreden omdat vandaaruit harde muziek klonk waar de buurt overlast van had. Omdat op aanbellen en kloppen niet werd gereageerd, besloot de politie om de deur open te breken. In de woning werd niemand aangetroffen waarna de muziek zachter werd gezet. Hierna kon de buurt weer rustig verder slapen. De bewoner zal nog worden gehoord, hem zal proces-verbaal worden aangezegd.

ROERMOND Wildplassers

ROERMOND De Roermondse politie heeft afgelopen nacht een 29-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden omdat hij op de Leliestraat stond te urineren. Bij controle bleek de man tevens illegaal in ons land te vertoeven. Hij werd meegenomen naar het politiebureau en daar ingesloten. Hij zal worden overgedragen aan de vreemdelingendienst.
Op de Kloosterwandstraat arresteerde de politie een 19-jarige Swalmenaar terwijl hij stond te urineren tegen de deur en een ruit van een winkel. Een 18-jarige plaatsgenoot bemoeide zich met de arrestatie en voldeed daarbij niet aan een vordering om zich te verwijderen. Ook hij werd gearresteerd en tegen beiden wordt proces-verbaal opgemaakt.

VENLO Agressieve jongedames

VENLO De politie heeft afgelopen nacht op de Peperstraat twee vrouwen aangehouden omdat zij zich op vordering van de agenten niet verwijderden bij een vechtpartij op straat. De patrouille kwam uit bij een onenigheid tussen de beide vrouwen en twee onbekende mannen. Tijdens de bemiddeling van de agenten werden de vrouwen diverse keren gevorderd zich te verwijderen om de rust terug te laten keren. Nadat een agent enkele klappen in zijn gezicht kreeg besloten de agenten om beide vrouwen te arresteren. De twee 18-jarige jongedames uit Blerick werden onder verzet meegenomen naar het politiebureau en daar ingesloten. tegen hen zal proces-verbaal worden opgemaakt.

PANNINGEN Lastige klant

PANNINGEN De politie heeft afgelopen nacht in een horecagelegenheid aan het Raadhuisplein een 26-jarige inwoner van Helden gearresteerd. De man weigerde na vordering van de eigenaar de zaak te verlaten en viel aanwezige klanten lastig. De verdachte gedroeg zich zo agressief dat hij door enkele cafegasten in bedwang gehouden moest worden. Een gast werd hierbij in zijn arm gebeten en moest zich bij de EHBO laten behandelen. De verdachte werd ingesloten in een politiecel. Tegen hem zal proces-verbaal worden opgemaakt.