Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Huishoudbeurs, Huis & Interieur RAI trekt 283.065 bezoekers

Datum nieuwsfeit: 08-04-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

HUISHOUDBEURS, HUIS & INTERIEUR RAI 2001 TREKT 283.065 BEZOEKERS

In een tumultueus verlopen beursweek waarin Nederland in de ban werd gehouden door de verloving van kroonprins Willem-Alexander, stakingen bij het spoor en door de desastreuze gevolgen van het mkz-virus, heeft de 56ste editie van de Huishoudbeurs, Huis & Interieur RAI 283.065 bezoekers getrokken. Dit betekent een stijging ten opzichte van vorig jaar toen een kleine 270.000 bezoekers naar de beurs kwamen. De topdag van dit jaar qua bezoekersaantal was woensdag 4 april, toen 38.925 mensen de entree passeerden.

De bezoekers hebben het grote en diverse aanbod aan informatie, demonstraties, evenementen en interactie als zeer positief ervaren. Uit de eerste resultaten van de bezoekersenquete blijkt dat - evenals in 2000 - vooral de stands op het gebied van voeding en huishouden, gezondheid, cosmetica en personal care, wonen en mode grote belangstelling hadden van de bezoekers.

Veel activiteiten
De 1ste Huishoudbeurs Design Award werd tijdens een sfeervolle bijeenkomst uitgereikt door de voorzitter van de jury - modeontwerper Aziz Bekkaoui - aan de 24 jarige Amel Bouazizi, 4e jaars studente Modevormgeving aan de Akademie Minerva te Groningen.
Zij won de award voor haar ontwerp 'kookboodschappentas'. Een boodschappentas, die uitgevouwen kan worden tot een kookschort. De verloving van onze kroonprins zorgde ervoor dat de Bruidsmodeshow, met prachtige ontwerpen van Mary Borsato, dit jaar zeer veel belangstelling trok. Ook het Woontheater met de presentatie van de nieuwste woontrends en de inspirerende Woonmodeshow trok veel aandacht.
Dat er veel interesse is voor de wereldkeuken bleek wel uit de grote belangstelling bij het Kooktheater en voor de Kookworkshops. Hier kon de beursbezoeker in het kader van het thema 'Lekker werelds leven' zelf kokkerellen of uitleg krijgen over de toepassingen van uitheemse ingredienten.
Toekomstige ouders en ouders van jonge kinderen bezochten vooral de Modeshow op de Negen Maanden Beurs en het Metamorfoseplein.

Exposanten
De eerste reacties van de deelnemers aan de Huishoudbeurs, Huis & Interieur RAI en de Negen Maanden Beurs zijn zeer positief. De exposanten hebben gedurende tien beursdagen goede zaken gedaan. Er is veel verkocht, offertes zijn aangevraagd, nieuwe contacten gelegd en er zijn nieuwe producten geintroduceerd.

HUISHOUDBEURS krijgt goed rapportcijfer: 7.3
De voorlopige resultaten van de bezoekersenquete van het Instituut Beurs- en Tentoonstellingsonderzoek laten zien dat 70% van de bezoekers de Huis & Interieur RAI heeft bezocht, ruim 95% de Huishoudbeurs en bijna 36 procent de Negen Maanden Beurs. Voor 85% van de bezoekers voldeed de beurs aan de verwachtingen, waarbij een gemiddeld rapportcijfer werd gegeven van 7.3. De vooruitzichten voor de beurs in 2002 zijn goed. Van de beursbezoekers geeft 50% nu al aan van plan te zijn de beurs volgend jaar weer te willen bezoeken.
Uit de eerste resultaten van de bezoekersenquete blijkt verder dat het gros van de bezoekers, bijna 74 procent, de beurs met 2 personen heeft bezocht.

HUISHOUDBEURS, HUIS & INTERIEUR RAI 2002
De volgende Huishoudbeurs, Huis & Interieur RAI is van 15 tot en met 24 maart 2002.

Amsterdam, 8 april 2001
Noot voor de redactie /

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie