Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad 11.30 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 8-04-2001

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad 11.30 uur
Automobilist beledigt agenten

UTRECHT Surveillerende agenten zagen zaterdagmiddag omstreeks kwart over vier dat de bestuurder van een auto in verboden richting reed. Op de Otterstraat gaven de agenten deze automobilist, een 26-jarige man uit Utrecht, een stopteken. Aan het verzoek om zijn rijbewijs en kentekenbewijs te tonen kon de man niet voldoen.

Lichtelijk geïrriteerd riep de man dat de agenten maar een bekeuring moesten uitschrijven. Toen gevraagd werd naar een legitimatiebewijs, begon de bestuurder de agenten uit te schelden. Hij is vervolgens aangehouden en naar het bureau overgebracht. Daar kreeg de man een bekeuring voor belediging en het rijden in een gesloten verklaring.

Graffitispuiter aangehouden door cameratoezicht

UTRECHT Zaterdagmorgen omstreeks kwart voor zes werd via cameratoezicht gezien, dat een man op de Steenweg schuttingen bespoot met graffiti. De politie is onmiddellijk ter plaatse gegaan en kon de graffitispuiter, een 21-jarige man uit Utrecht, op de Bakkerstraat aanhouden.

Aan de hand van het speciale teken dat door de man op de schuttingen was gespoten, kon later worden vastgesteld dat de verdachte ook verantwoordelijk was voor aangetroffen graffiti op een rolluik van een winkel aan de Bakkerstraat. De politie zal de benadeelde winkeliers benaderen voor het doen van aangifte. Tegen de Utrechter zal proces-verbaal worden opgemaakt.

Inbrekers na verkeerscontrole aangehouden

UTRECHT Zaterdagmorgen omstreeks vijf uur zagen surveillerende agenten een auto met hoge snelheid over de Amsterdamsestraatweg in de richting van Maarssen rijden. Zonder vaart te minderen reed de auto bij de kruising met de Sweder van Zuylenweg door rood licht.

Op de Patrimoniumstraat bracht de bestuurder zijn auto tot stilstand en konden de agenten de bestuurder op zijn rijgedrag aanspreken. Het bleek al gauw dat de bestuurder, een 18-jarige jongen uit Utrecht, geen rijbewijs had. De agenten besloten de automobilist en zijn bijrijder mee te nemen naar het bureau voor verder onderzoek.

Tijdens de fouillering werd in de zakken van de bestuurder een schroevendraaier aangetroffen. Omdat de agenten het tweetal niet vertrouwden, werd gevraagd om de kofferbak van de auto te openen. Daar bleken twee computerkasten in te zitten.

Nadat de twee waren aangehouden en overgebracht naar het bureau, bleken de twee aangetroffen computerkasten afkomstig van een inbraak diezelfde morgen bij een bedrijf aan de 2e Daalsedijk.

Vrouwen weigeren horecagelegenheid te verlaten

UTRECHT Zaterdagmorgen omstreeks kwart voor vijf werd de politie naar een horecagelegenheid aan de Drieharingenstraat gestuurd. Twee dames zouden zich daar lastig hebben gedragen en weigerden om te vertrekken.

Toen agenten ter plaatse kwamen zagen zij dat er sprake was van een klein opstootje. Eén van de twee dames, een 35-jarige vrouw uit Bilthoven, had een woordenwisseling met de portiers. De agenten sommeerden de vrouw om door te lopen, dit weigerde zij echter. De agenten hebben daarna tot tweemaal toe gevorderd, dat de vrouw zou vertrekken.

De vrouw bleef weigeren en is vervolgens aangehouden. Voordat de vrouw kon worden afgevoerd, bleef zij zich tegen de aanhouding verzetten. Een van haar vrienden, een 34-jarige man uit Utrecht, begon zich met het voorval te bemoeien en beledigde de agenten. Ook hij werd aangehouden. Tegen beiden zal proces-verbaal worden opgemaakt.

Automobilist veroorzaakt aanrijding en mishandelt fietser UTRECHT Zondagmorgen omstreeks vijf uur heeft een automobilist op het Oud Kerkhof een fietser aangereden. Na de aanrijding is de bestuurder van de auto agressief uitgestapt en heeft hij de fietser, een 25-jarige vrouw uit Everdingen, tweemaal in het gezicht geslagen.

Toen de politie ter plaatse kwam verklaarde het slachtoffer dat de chauffeur van de auto was weggelopen. Zij fietste met een stel vrienden over het Oud Kerkhof in de richting van de Korte Jansstraat. Toen zij bij de kruising met de Korte Minrebroederstraat reed werd zij door de bestuurder van een auto aangereden, waardoor zij kwam te vallen.

De automobilist vond dat de vrouw schuldig was aan de aanrijding en gaf haar twee klappen in het gezicht. Hierdoor liep zij een gebroken tand en een kapotte bril op. De auto is overgebracht naar het bureau. De fiets en de auto werden door de aanrijding licht beschadigd.

Aanhouding gesignaleerde na achtervolging
UTRECHT Zaterdagavond omstreeks kwart voor zeven heeft de politie de bestuurder van een bromfiets na een korte achtervolging aangehouden. Het rijgedrag van de knaap viel op toen agenten hem over de Amsterdamsestraatweg zagen rijden. Hij reed over het fietspad en maakte een wheely (op één wiel rijden). Toen de agenten hem staande wilden houden zag de jongen kans om te ontkomen.

Uiteindelijk werd de wegpiraat, een 15-jarige jongen uit Utrecht, op de hoek Papaverstraat en de 1e Daalsedijk staande gehouden. Aan het bureau bleek de bromfietser gesignaleerd te staan voor een diefstal met geweld. De jongen is om die reden aangehouden en ingesloten. Er is proces-verbaal opgemaakt voor het rijden zonder helm en bromfietscertificaat.