Politiebericht Utrecht: district Eemland noord 11.45 uur

Datum nieuwsfeit: 08-04-2001

Korps: Utrecht, plaats: Utrtecht 8-04-2001

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord 11.45 uur
Auto met aanhanger raakt van de weg

EEMNES Op zaterdagmiddag 7 april, omstreeks tien voor vier, raakte op de rijksweg A 27 een auto met aanhangwagen van de weg. Een 51-jarige inwoner van Laren reed met zijn personenauto, met daarachter een aanhangwagen beladen met zand en takken, over de rechterrijstrook van de rijksweg.

Door onbekende oorzaak begon de aanhangwagen te slingeren en kon de bestuurder de combinatie niet meer onder controle houden. De auto met aanhangwagen belandde vervolgens in de middenberm. De auto en aanhangwagen raakten beschadigd. Na controle bleek dat de aanhangwagen niet op deugdelijke wijze aan de auto was bevestigd. Tegen de bestuurder werd proces-verbaal opgemaakt.

Controle parkeren in blauwe zone

BAARN Op zaterdag 7 april werd door de politie, in de middag, een controle uitgevoerd op het gebruik van de verplichte parkeerschijf in de blauwe zone.

Er werd gecontroleerd op de Nieuwstraat, de Nieuwbaarnstraat en het Oranjepark. In totaal werden 9 voertuigen voorzien van een bekeuring omdat de parkeerschijf niet of niet juist was aangebracht op de geparkeerde voertuigen.