Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Cargill kiest webMethods B2B

Datum nieuwsfeit: 09-04-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

PERSBERICHT

Cargill kiest webMethods B2B voor verbinding met handelspartners en elektronische marktplaatsen

Eén van de grootste fabrikanten ter wereld investeert in B2B-integratie

Amsterdam, 9 april 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van integratiesoftware, maakt bekend dat Cargill het webMethods-integratieplatform heeft gekozen om zijn e-business strategie te complementeren met internetverbindingen met handelspartners en verschillende elektronische marktplaatsen. Cargill is reeds een actieve deelnemer in verscheidene grote marktplaatsen zoals Novopoint.com, eFS Network, The Seam (een B2B-marktplaats voor de katoenindustrie) en Rooster.com. Met het integratieplatform van webMethods kan Cargill met deze en andere marktplaatsen integreren, alsmede directe verbindingen tot stand brengen met zijn handelspartners.

Cargill is een verkoper, verwerker en distributeur van landbouwproducten en andere commodities. Veel industrieën waaraan het bedrijf deelneemt worden gekenmerkt door fragmentatie van de kopers, complexe logistiek en communicatiesystemen en arbeidsintensieve inkoopprocessen. Door Cargill's interne toepassingen te integreren met de toepassingen van grote marktplaatsen en handelspartners worden de bedrijfsprocessen verder geautomatiseerd, waardoor een grotere efficiency in de distributieketen ontstaat. Bovendien is Cargill daardoor beter in staat om aan de toenemende serviceverwachtingen van klanten te voldoen.

"Wanneer je een zo groot volume aan producten verwerkt als wij dagelijks doen, is het absoluut noodzakelijk om zoveel mogelijk processen te automatiseren om efficiënt te kunnen opereren," zegt Lloyd Taylor, CIO van Cargill. "Ons doel is om de kosten van het zakendoen te minimaliseren, en we geloven dat het creëren van nauwere integratie in onze distributieketen een sleutelrol zal spelen in het stroomlijnen van onze bedrijfsprocessen. Hoewel we een grote, wereldwijd opererende onderneming zijn, versterkt dit soort verstrekkende integratie ons vermogen om snel te reageren op onze klanten en de markt."

"Cargill is een innovatieve speler in hun marktsegment," zegt Beth Lovett, programmamanager Consumer Goods & Retail Industry bij webMethods. "Doordat het bedrijf al bijna 150 jaar werkzaam is in de business-to-business sector, begrijpt Cargill de uitdagingen van een groot bedrijf dat verkoopt aan een wereldwijd verspreide klantengroep. Het
webMethods-integratieplatform stelt Cargill in staat om zijn bereik verder uitbreiden, door direct verbinding te maken met marktplaatsen en handelspartners. Daardoor kan Cargill zijn bedrijfsprocessen stroomlijnen en de relaties met zijn klanten verstevigen."

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van integratiesoftware voor wereldwijde top-2000-bedrijven, business-to-business elektronische marktplaatsen en softwarebedrijven. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Deze koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen substantieel verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 625 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ForestExpress, eHITEX/Converge en PetroCosm. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Broadvision, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie:

webMethods, Jill Latta, marketing director EMEA,
telefoon: +31 (0)20 491 97 37, e-mail: (jlatta@webmethods.com)

Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl)



reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie