Politiebericht Brabant-Noord: Cuijk

Datum nieuwsfeit: 10-04-2001

Politiebericht Brabant-Noord: Cuijk 10-04-2001 Persbericht district Land van Cuijk

CONTROLE SNELHEID

Tijdens een snelheidscontrole op de Beerseweg in Mill zijn maandagmiddag tussen 16.10 en 17.10 uur 31 bestuurders bekeurd die te hard reden. De snelheid van 95 passerende voertuigen is gemeten. De hoogste snelheid bedroeg 89 km/u. waar 50 km/u. is toegestaan. Op het Maasveld in Gassel is de snelheid van 190 passerende voertuigen gemeten. 20 bestuurders reden te hard waarvan de hoogste snelheid 119 km/u. bedroeg waar 80 km/u mag. Op de Heerstraat in Cuijk zijn dinsdagmiddag 28 bestuurders bekeurd die te hard reden. Hier is de snelheid van 583 passerende voertuigen gemeten. De hoogste snelheid bedroeg 110 km/u. waar 80 km/u. mag.

ALCOHOL

Een 44 jarige inwoner van Ijsselstein (LB) is in de nacht van maandag op dinsdag bekeurd wegens rijden onder invloed van alcohol. De man werd gecontroleerd op de Elftweg in Velp. Na de blaastest kreeg hij een rijverbod van 3 uren en een proces-verbaal.

VERKEERSONGEVAL

Op de Pastoor Jacobsstraat in St. Hubert is dinsdagmorgen een tractor met gierton gekanteld. De lege gierton kwam op zijn kant op de rijbaan en gedeeltelijk in een tuin terecht. Waarschijnlijk heeft de bestuurder, een 20 jarige man uit Landhorst, te snel gereden waardoor de combinatie in onbalans raakte. De weg is enkele uren gestremd geweest. Er raakte niemand gewond.