Politie Limburg-Zuid, district Sittard: aanhouding inbrekers

Dinsdag, 10 april 2001

District Sittard

Sittard; inbrekers aangehouden
Afgelopen nacht, maandag op dinsdagnacht kreeg de politie een melding van een inbraak op het terrein van een bedrijf aan de Industriestraat in Sittard. Bleek dat inbrekers het bedrijfsterrein waren binnengedrongen en allerlei drank uit een op het bedrijfsterrein gestalde vrachtwagen hadden gestolen. De goederen hadden de inbrekers klaargezet om mee te nemen. Daarbij werden ze vermoedelijk gestoord door beveiligingspersoneel en hebben daarop het hazenpad gekozen. De politie die meteen op het terrein en in de omgeving een onderzoek instelde hield op de Limbrichterweg een 22-jarige man uit Geleen als verdachte aan. In de struiken op een terrein aan de Hasseltsebaan trof de politie een 21-jarige man, eveneens uit Geleen aan, die zich daar trachtte te verbergen. Ook deze verdachte werd aangehouden en beide Geleendenaren werden overgebracht naar het politiebureau waar ze werden ingesloten. In de omgeving werd de auto van een van de verdachten aangetroffen en het voertuig werd voor nader onderzoek veiliggesteld. De politie stelt een nader onderzoek in.

Susteren; winkelkraak
Afgelopen nacht, maandag op dinsdagnacht, vermoedelijk omstreeks 03.45 uur is ingebroken in een kledingwinkel aan de Marktstraat in Susteren. Inbrekers die door vernieling van de toegangsdeur de winkel zijn binnengedrongen, hebben allerlei kleding gestolen zoals kostuums, broeken en jassen. De politie stelt een onderzoek in.