VVMC schort ultimatum 24 uur op

Vakvereniging Voor Machinisten en Conducteurs

Tilburg, 10 april, 2001

Ultimatum 24 uur opgeschort, bonden smelten samen

De VVMC heeft zojuist besloten het ultimatum van vandaag dinsdag 10 april 18.00 uur met 24 uur op te schorten. De doelstelling van de VVMC is om er samen met de andere bonden uit te komen. Samen met elkaar bestoken we de directie met een stevig eisenpakket en gaan de onderhandelingen door tot het eindbod er is.

Voor de korte termijn is het noodzakelijk dat er acceptabele werkpakketten komen voor het rijdend personeel. Er wordt door de bonden hoog in gezet op de kwaliteit van arbeid zodat die zowel op de korte als lange termijn gewaarborgd is. De lange termijnoplossing is om vanuit het interne overleg te komen tot een compleet nieuw productiemodel wat een evenwicht brengt tussen het personeels- en bedrijfsbelang.
Dit is de reden waarom de VVMC in dit tere proces waarin we nu zitten geen roet in het eten wil gooien. Aangezien de bonden op een lijn zitten, geven we dit overleg een kans. Het resultaat van dit overleg wordt voorgelegd aan de leden.

Wij houden u op de hoogte.