Presentatie alternatief Vijfde Nota Ruimtelijke Ordening

2509 AA Den Haag
communicatie@vno-ncw.nl

Bericht voor de pers
Namens mijn collega's van AVBB, ANWB en Natuurmonumenten nodig ik u uit voor een gezamenlijke persconferentie op:

woensdag 11 april van 15.30 tot 16.30 uur in Perscentrum Nieuwspoort in Den Haag.

De vier organisaties presenteren dan een brochure onder de titel 'Ruimtelijke ontwikkeling in Nederland: Samen, Anders, Beter.' Daarin wordt een door stedenbouwkundig bureau BVR namens de vier organisaties ontwikkelde visie op ontwikkelingsplanologie geschetst. Deze methode vormt in de ogen van de vier organisaties een alternatief voor de benadering zoals die is gekozen in de 5e Nota Ruimtelijke Ordening. De brochure wordt aangeboden aan de voorzitter van de Vaste Commissie voor VROM, drs J. Reitsma.

Tijdens het gesprek zijn namens de vier organisaties aanwezig mr. drs. L. C. Brinkman (voorzitter AVBB), mr. G. H. N. L. van Woerkom (hoofddirecteur ANWB), mr. F. W. R. Evers (directeur Vereniging Natuurmonumenten) en drs. C. Oudshoorn (directeur economische zaken VNO-NCW). Namens bureau BVR neemt mevrouw prof. H.E. Bakker deel.

Programma:
15.15 ontvangst
15.30 korte inleiding mr. drs. L. C. Brinkman (voorzitter AVBB) 15.35 inleiding mevrouw prof. H. E. Bakker
15.50 conclusies mr. drs. L. C. Brinkman, namens de vier organisaties 16.00 aanbieding brochure aan drs. J. Reitsma, voorzitter Vaste Commisie voor VROM
16.05 gelegenheid tot het stellen van vragen

Graag tot woensdag 11 april.

Met vriendelijke groeten,

Roelf van der Kooij,