PvdA en D66 presenteren voorontwerp 'Wet minimumpensioen'

Partij van de Arbeid

PERSBERICHT PVDA/D66

Den Haag, 9 april 2001

PvdA en D66 presenteren voorontwerp voor initiatiefwetsvoorstel "Wet minimumpensioen" en de "Wettelijke regeling koopkrachtbescherming pensioenen"

Hoewel steeds meer Nederlanders een goede oudedagvoorziening kunnen opbouwen of dat al hebben gedaan, blijft er een groep ouderen bestaan die geen aanvullend pensioen kan opbouwen. Ook zijn er ouderen met een klein pensioen dat niet meegroeit met de stijging van de prijzen. Om aan die ongelijke situatie een einde te maken hebben de kamerleden Staf Depla (PvdA) en Arthie Schimmel (D66) een voorontwerp voor een initiatiefwetsvoorstel ontwikkeld.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen