CNV wil volledig behoud werkgelegenheid bij GTI

Datum nieuwsfeit: 11-04-2001
Christelijk Nationaal Vakverbond (CNV)

Informatie: VOOR DE PERS

CNV Metaaltechniek is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

11-04-2001

CNV Metaaltechniek: "Banen GTI moeten wel behouden blijven"

CNV Metaaltechniek wil keiharde garanties dat de werkgelegenheid bij GTI blijft gehandhaafd, ook na de voorgenomen overname door de Belgische installatiegigant Fabricom. Fabricom is onderdeel van de Suez-groep, het op drie na grootste energiebedrijf in Europa. "Hoewel dit een zogenaamde vriendelijke overname betreft", zo vult vakgroepbestuurder Gea Stomphorst aan, "blijft waakzaamheid geboden." GTI is Nederlands grootste installatiebedrijf met 9.200 werknemers en vormt na de overname het grootste installatiebedrijf in de Benelux.

Woensdagochtend werd de belangstelling van Fabricom voor GTI bekend gemaakt. Volgens CNV Metaaltechniek moet er een gedegen plan worden opgemaakt om de overgang van het bedrijf zonder negatieve gevolgen te laten zijn voor het personeel. Stomphorst: "Om maar eens wat te noemen, de GTI-werknemers moeten ook in de toekomst aanspraak kunnen blijven maken op de reglementen in de cao metaaltechniek, die enkele dagen geleden nog moeizaam tot stand werd gebracht."

De bond wil van stap tot stap op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen bij GTI. "Zodat we zorgvuldig kunnen beoordelen of de rechten van onze leden nu en in de toekomst worden gehonoreerd", aldus vakgroepbestuurder Gea Stomphorst.

Houten, 11 april 2001

Nadere inlichtingen:

Gea Stomphorst (vakgroepbestuurder)
Wouter de Jong (persvoorlichter)
030 -6348243