Verslag overleg cliëntenorganisaties FvO met RWI

Overleg met Raad van Werk en Inkomen

11 april 2001

Overleg van cliëntenorganisaties met Raad van Werk en Inkomen

De FvO heeft op 16 maart in een delegatie van cliëntenorganisaties opnieuw gesproken met de Raad van Werk en Inkomen (RWI) over cliëntenparticipatie in het kader van de toekomstige Structuur Uitvoering Werk en Inkomen (SUWI).
De Raad van Werk en Inkomen deelt het standpunt van de cliëntenorganisaties dat cliëntenparticipatie op landelijk en regionaal niveau belangrijk is. Bij het RWI is nu gesproken over cliëntenparticipatie op landelijk niveau, in het bijzonder bij de Raad van Werk en Inkomen. Het idee is om op landelijk niveau een Centrale Raad van Cliëntenorganisaties in te stellen voor alle bij SUWI-betrokken partijen. Facilitering van een dergelijke raad dient te geschieden door het ministerie van Sociale Zaken. De noodzaak van een dergelijke Raad dient in de Wet SUWI te worden vastgelegd. Op korte termijn zal de FvO samen met de andere cliëntenorganisaties bovengenoemde wensen nader uitwerken.