Bemiddelaars Nederlandse kinderopvang gaan samen

Datum nieuwsfeit: 11-04-2001

SBN BEDRIJFSKINDEROPVANG

Bemiddelaars kinderopvang gaan samen

De landelijke bedrijfsbemiddelaars Adviesbureau Kinderopvang Nederland B.V. en SBN Bedrijfskinderopvang Nederland B.V. gaan nog dit jaar een verregaande samenwerking aan.

Mede door de op handen zijnde nieuwe wetgeving m.b.t. de financiering van de kinderopvang (de Wet Basisvoorziening Kinderopvang) is de markt voor (bedrijfs)kinderopvang momenteel hevig in beweging. Daarbij is de overtuiging gerechtvaardigd dat de markt voor bemiddelaars sterk zal groeien en behoefte gaat ontstaan aan nieuwe diensten en schaalvergroting. Bemiddelaars AKN en SBN hebben zich beide daarop voorbereid en initiatieven genomen tot de uitbreiding van het dienstenaanbod en productontwikkeling. Zo is het nu mogelijk met gebruikmaking van de nieuwste technologieën alle transacties (bedrijfs)kinderopvang via internet af te handelen. Dergelijke initiatieven dienen de komende periode voortvarend te worden uitgebouwd.

In het licht van deze ontwikkelingen hebben beide partijen de intentie uitgesproken verdere samenwerking te onderzoeken. Dit zal nog dit jaar leiden tot een volledig samengaan. In welke vorm dit samengaan zal geschieden, fusie of anderszins, zal de komende maanden verder worden uitgewerkt. Volgens planning zal de samenwerkingsvorm uiterlijk 1 juni van dit jaar worden vastgesteld en uiterlijk 31 december 2001 geëffectueerd.

Zowel AKN als SBN verwachten dat van het samengaan een sterke impuls zal uitgaan om de groei van beide bedrijven te bestendigen en zelfs fors toe te laten nemen.

Amsterdam/Haarlem
11 april 2001