VHS vindt staking VVMC onverantwoord

Datum nieuwsfeit: 12-04-2001
VHS vindt staking VVMC onverantwoord

De Vereniging voor Hoger Spoorwegpersoneel (VHS) maakt zich ernstige zorgen over de ontwikkelingen bij NS Reizigers. De door de VVMC uitgeroepen staking is naar mening van de CMHF-vereniging VHS maatschappelijk volstrekt onverantwoord, schadelijk voor de klant en bedreigend voor de continuïteit van het bedrijf en daarmee indirect bedreigend voor het personeel. De VHS blijft bij haar eerdere standpunt dat procesvereenvoudiging noodzakelijk is om de kwaliteit van de dienstverlening ook op langere termijn te waarborgen. Alle partijen moeten alles in het werk stellen de verstoorde arbeidsverhoudingen binnen NS Reizigers te verbeteren. De VHS is ten allen tijde bereid bij te dragen aan oplossingen voor dit conflict.

Inlichtingen: Herman Eggink (038 497 4061 / 06 53 16 51 41) mail: (h.eggink@mc.concern.ns.nl)