Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Samenvoeging Melkunie en Mona

Datum nieuwsfeit: 13-04-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Campina Melkunie

Samenvoeging Melkunie en Mona

Campina Melkunie is voornemens om de bedrijfsonderdelen Melkunie en Mona samen te voegen tot de nieuwe groep Campina Nederland. Doel van de samenvoeging is om meer slagkracht op de Nederlandse markt en kostenbesparing te realiseren. Als gevolg van de samenvoeging zal de arbeidsplaats van ongeveer 80 van de 248 stafmedewerkers vervallen.

De nieuwe groep heeft een omzet van f 1,6 miljard per jaar, ruim 1.700 medewerkers en elf vestigingen in Nederland. Na de samenvoeging, die is voorzien per 1 juli 2001, zullen Campina (nu nog Melkunie), als merk voor het basis-zuivelassortiment, en Mona, gespecialiseerd in toegevoegde waarde producten, een zelfstandig commercieel gezicht in de markt behouden. Vooral op het terrein van ondersteunende diensten zoals personeelszaken en financiën worden kostenbesparingen door samenvoeging van afdelingen gerealiseerd. Voor de productievestigingen van beide bedrijfsonderdelen heeft het nu voorgenomen besluit geen gevolgen. Eerder is al bekend gemaakt dat in het kader van een integrale productiestrategie een nieuwe fabriek wordt gebouwd in Maasdam en enkele vestigingen zullen worden gesloten. In Maasdam zullen producten voor zowel Campina als Mona worden gemaakt. De vestigingsplaats van de nieuwe groep wordt Woerden. Groepsdirecteur Campina Nederland wordt Joop Kalksma. De betrokken medezeggenschapsorganen, de vakbonden en de medewerkers van de betreffende bedrijfsonderdelen zijn op de hoogte gebracht van het voorgenomen besluit tot samenvoeging.

In Duitsland wordt gewerkt aan een soortgelijke aanpak. De directies van de dochterbedrijven Tuffi Campina emzett (werkgebied Nordrhein Westfalen en Berlijn/Brandenburg) en Campina GmbH in Heilbronn (Baden Württemberg) bestuderen de mogelijkheden voor verdere integratie van beide bedrijven.

De bundeling van activiteiten per land past in de strategie van Campina Melkunie, waarin meer nadruk wordt gelegd op marktleiderschap en efficiency. Tevens kiest de onderneming voor verdere groei, met name in industriële producten (ingrediënten voor voedings- en farmaceutische industrie), desserts, functional food- en kidsconcepten.

Campina Melkunie is een internationale onderneming die zich toelegt op de ontwikkeling, productie, verkoop en distributie van zuivel- en zuivelverwante consumentenproducten en hoogwaardige ingrediënten voor de voedings- en farmaceutische industrie. De onderneming heeft een jaaromzet van f 8,6 miljard en telt 7.615 medewerkers (cijfers 2000).

Zaltbommel, 13 april 2001

Voor meer informatie:

J. Akkerman,
hoofd Communicatie
Tel. 0418-571321

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie