Prostitutiebedrijf Assen hoeft nog niet te sluiten

Datum nieuwsfeit: 13-04-2001

Rechtbank Assen

Prostitutiebedrijf Sperwerlaan 30 te Assen hoeft vooralsnog niet te sluiten

Bron: Rechtbank Assen

Datum actualiteit: 13-04-2001

De exploitante van het prostitutiebedrijf aan de Sperwerlaan 30 te Assen is aangeschreven de exploitatie voor 1 april 2001 te staken op straffe van het uitoefenen van bestuursdwang.
Terzake van dit besluit heeft de exploitante zich gewend tot de bestuursrechter. Deze is van oordeel dat de aanschrijving om de met de APV en het bestemmingsplan strijdige exploitatie van het pand te staken een besluit van Burgemeester en Wethouders is terwijl dit van de burgemeester had behoren uit te gaan, nu de burgemeester op grond van de Gemeentewet en de APV in dit geval bevoegd is tot handhaving over te gaan. Het is ook de burgemeester die moet beoordelen of legalisering mogelijk is.
Ten overvloede - voor het geval de burgemeester nog tot handhaving overgaat - heeft de bestuursrechter aangegeven dat wegens strijd met het bestemmingsplan legalisering van het prostitutiebedrijf niet mogelijk is.

Ga naar betreffende uitspraak met nummer: AB1052
(Zie het originele bericht)