Politiebericht Limburg-Noord

Datum nieuwsfeit: 16-04-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 16-04-2001 Mediaberichten 16 april (11.45)

VENLO Brand transportbedrijf

Venlo Een uitslaande brand bij een transportbedrijf op de Manegeweg heeft 2e paasdag, rond half zes in de ochtend, twee loodsen in de as gelegd. De brandweer slaagde erin het vuur snel onder controle te krijgen. Paarden die in één van de loodsen stonden, konden in veiligheid worden gebracht. Het kantoorgedeelte aan de voorzijde werd gespaard. Er was geen gevaar voor de manege aan de overzijde, noch voor de nabijgelegen oliepijpleiding. Drie trekkers van het bedrijf die naast de loods stonden, brandden wel geheel uit. De politie stelt een nader onderzoek in naar de oorzaak van de brand.

VENRAY Aanhouding winkeldieven

Venray De politie heeft zaterdagochtend twee vrouwen aangehouden, die ervan worden verdacht voor 1500 gulden aan schoenen en kleding te hebben ontvreemd bij Scapino in Venray. Een medewerker van een winkel tegenover Scapino zag de twee vrouwen van 37 jaar en 32 jaar en volgde hen toen hij vermoedde dat ze gestolen hadden. Toen hij zijn vermoeden bevestigd zag, belde hij de politie. De politie hield beide vrouwen aan. Ze bekenden de diefstal en gaven de goederen terug. De zaak wordt via snelrecht afgehandeld.

PANNINGEN Winkelinbraak

Panningen Bij een inbraak in een winkel op de Markt in Panningen, is tussen vrijdagavond en zaterdagmorgen een groot aantal GSM-toestellen ontvreemd en ongeveer 8000 gulden buit gemaakt. De inbrekers kwamen via een gat in het dak binnen. Eerder hadden ze, waarschijnlijk per abuis, al een gat boven de speelgoedzaak gemaakt, die naast de getroffen winkel ligt. Van de daders ontbreekt nog elk spoor.