Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 12.15 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 16-04-2001

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 12.15 uur
Snelheidscontrole

GROENEKAN De politie hield zaterdagmiddag tussen kwart over twee en kwart over vier een snelheidscontrole op de Koningin Wilhelminaweg in Groenekan. Van de 833 gecontroleerde voertuigen reden 70 sneller dan de toegestane 50 km/u. De snelste reed 84 km/u.

Jongeman beboet voor beledigen agenten

BILTHOVEN Een 20-jarige man uit De Bilt werd zaterdagmiddag tegen kwart voor vijf aangehouden wegens het beledigen van agenten. De jongeman maakte deel uit van een groep van vijf personen die op de Julianalaan werd bekeurd voor fout parkeren. Met een boete mocht de jongeman het bureau verlaten.

Paasnacht in Zeist

ZEIST In de nacht van zaterdag op zondag vonden enkele incidenten plaats in Zeist. In een horecagelegenheid aan de 2e Dorpsstraat werd tegen kwart voor drie met glazen gegooid. Een barmedewerker die daar iets van zei kreeg een stomp op zijn neus. De sfeer werd er niet beter op en de horecagelegenheid ging dicht. Enkele klanten probeerden buiten een vechtpartij uit te lokken. De politie was met politiehonden aanwezig waarna het rustig bleef; de groep ging naar huis.

Op Het Rond ontstond zondagochtend omstreeks tien voor vier een vechtpartij tussen twee groepen. De politie scheidde de groepen. Even later troffen de groepen elkaar op de Weeshuislaan en wederom scheidde de politie de partijen.

Kort na vier uur hield de politie op Het Rond een stomdronken jongeman aan. Hij wilde niet zeggen wie hij was en werd ingesloten. Na enige uren in de cel gaf de jongen toch zijn naam op. Het bleek een 20-jarige inwoner van Zeist. Met een proces-verbaal mocht hij het politiebureau verlaten.